کد خبر: ۳۴۸۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷ 25 December 2016
برادر ارجمندم جناب مهندس یارمحمدی
نماینده محترم مردم شریف زاهدان در مجلس شورای اسلامی
سلام علیک
با گذشت شش ماه از استقرار جنابعالی در مجلس شاهد ایراد نخستین نطق میان دستورتان بودیم که واکنش های فراوانی را به همراه داشت. بخشی از این نطق به مباحثی اختصاص داشت که در حد یادآوری پتانسیل ها بود و البته مفید، اما بیان سه نکته را خالی از فایده ندیدم.
1- تمرکز جنابعالی بر روی یک قومیت و طرح مباحث از دیدگاه آنها در شان نمایندگی جنابعالی نیست چرا که اولا نماینده ی مجلس نماینده ی همه مردم حوزه ی انتخابیه است و در برابر تمام ملت ایران مسئولیت دارد ثانیا خود بهتر از همه می دانید که بخش قابل توجهی از آرای جنابعالی محصول حمایت سایر اقوام مستقر در مرکز استان است.ثالثا نگاه عمومی پس از انتخابات این بود که جنابعالی نقطه ی وصل آرای اقوام مختلف هستید. این گونه سخن گفتن جایگاه شما را تا نماینده یک قومیت تنزل می دهد.
2- آنچه در فرآیند توسعه اهمیت دارد حفظ دستاوردهای موجود و تلاش در گسترش و تعمیم آنهاست. جنابعالی که سابقه ی طولانی در مدیریت دارید قطعا به خاطر دارید که زمانی تنها شما و یکی دو نفر دیگر از جمع بزرگ قومیت جنابعالی در عرصه ی مدیریت حضور داشتید و امروز این تعداد در سطوح مدیریت کلان استان به ده ها نفر و در سطح مدیریت میانی استان به صدها نفر می رسد. انصاف نیست به گونه ای سخن بگوییم که تلاش های پیگیر جناب هاشمی استاندار و مشاوره های مداوم ایشان با جناب مولوی عبدالحمید به هیچ انگاشته شود و عنایت ویژه ی دولت تدبیر و امید به استان را نادیده بگیریم. به نظر می رسد باید به طرف شرایطی برویم که دیگر سهمیه بندی و تبعیض را شاهد نباشیم بلکه با شایسته گزینی به توسعه ی استان کمک کنیم و آنچه را اتفاق افتاده قدر بدانیم و گسترش دهیم.
3-تاکید ویژه ی جنابعالی بر مسئله ی آموزش و پرورش نشان دهنده ی اهمیت امر تعلیم و تربیت در نزد جنابعالی است.بدیهی است سازمانی به وسعت و گستره ی آموزش و پرورش با ضعف های ساختاری که در کل کشور دارد باید در استان سیستان و بلوچستان مشکلات بیشتری هم داشته باشد که نیاز به همراهی و همدلی و حمایت همگان برای حل آنهاست. آنچه در سه سال گذشته انجام شده کم نبوده اما نقدهایی به مجموعه ی فعلی هم وارد است که پیش از جنابعالی در روزنامه زاهدان مطرح شده است، به خاطر داشته باشیم که شرط یک نقد موثر، انصاف است و آنچه جنابعالی در صحن مجلس خواندید فاقد این ویژگی بود. با توجه به شناخت طولانی مدت اینجانب از جنابعالی و شخصیت و منش و افکارتان آن نوشته را پیشنهاد دیگران برای طرح در مجلس می دانم. هنوز بخش عمده ای از مدت نمایندگی جنابعالی باقی مانده است و راهی طولانی در پیش است. صادقانه توصیه می کنم از قرائت متن های پیشنهادی دیگران خودداری فرمایید و تیم مشاوره ی خود را تقویت نمایید. صمیمانه آرزو می کنم جنابعالی که از شایستگان استان هستید از فرصت پیش آمده بهترین بهره را ببرید و بیشترین خدمت را به مردم استان بنمایید.
برادر شما دکتر محمد تقی رخشانی
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
این نامه شما از روی دلسوزی نبو.د بلکه از آنجا که نماینده محترم واقعیت جامعه ای رو عنوان کردند که متأسفانه از روی تبعیض رقم خورده و امثال شماها از آن کمال استفاده قومیتی را برده اید و میبرید حال که واقعیتی مطرح شده و یک ذره موقعیت خود را در خطر میبینید دست به قلم میبرید.
آقای رخشانی عزیز! چند درصد مردم استان بلوچ هستند؟
از این رقم به نسبت جمعیت چند درصد شغل اداری و به تبع آن پست مدیریتی دارند؟؟
حتی در دورترین نقطه بلوچستان متأسفانه از شمال استان نیرو گسیل کرده اید!
وضعیت آموزش و پرورش افتضاح است
و قس علیهذا....
حامد رسولی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
واقعیت همینه گرچه همه ازگفتنش واهمه دارن حرف دل نودونه درصد مردم این دیار است حق گفتی گرچه برای بعضیا منافعشان درخطرباشه براونا خیلی ناخوشایند باشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
برادر ارجمند یا خواهر گرامی ناشناس شماها که خرده می گیرید بر گسیل شدن نیرو از شمال استان موقع که دوستان مان در جنوب استان.. و تن به کار نمی دهند شما یک راه و چاره پیش رو دولت بگذارید دوست گرامی بنده اینو از نزدیک شاهد و ناظر و کارشناس اداره کار یکی از شهر های جنوبی استان هستم طرف با مدرک دیپلم و یا فوق دیپلم مراجعه برای کار می کند شغل درخواستی رئیس ،مدیر ،دفتری ،انتظامات ،راننده خوب بقیه کارهای ماانجام نمی دهیم و فقط یک جا نشسته و راحت باشیم جناب درد ما این است که دوستان ما کننده کار نیستن اینها باید حل شود نه خرده گیری شمال استان و جنوب استان عزیزم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۳
با سلام به همه اقای یارمحمدی یک سری به شهرداریهای زاهدان بزن ببینی چند درصد بلوچ هستند... خیلی هم فرقی نمیکنه در صورتی که دوستان کار بکنند . از وضعیت شهر زاهدان مشخص است که چقدر کار می کنند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار