کد خبر: ۳۴۹۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷ 27 December 2016

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان(آبهای داخلی) گفت: سیستان و بلوچستان در تولید بچه ماهی گرمابی به خودکفایی رسیده است.

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، محبعلی سیستانی با اشاره به خودکفایی در بخش تولید بچه ماهی گرمابی افزود: در سالهای گذشته میلیارد ها تومان برای خرید این نوع ماهی از سایر استانها اختصاص داده می شد.

وی بیان کرد: امسال علاوه بر تامین نیاز سیستان و بلوچستان به بچه ماهی گرمابی در همین استان، برای اولین بار این نوع بچه ماهی به سایر استان های کشور صادر شد.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان(آبهای داخلی) گفت: 2 سیستم مدار بسته ماهی قزل آلا در استان وجود داشت که غیر فعال بود و از حدود یک سال و نیم پیش فعال شدند.

سیستانی افزود: هم اینک برای تامین بچه ماهی قزل آلا مورد نیاز استخرداران سیستان و بلوچستان هیچ گونه مشکلی نداریم و پیش بینی می شود امسال یا سال آینده بتوان این نوع بچه ماهی را به سایر استانها نیز صادر کرد.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از نهاده های مردمی برای تولید ماهیان گرمابی در سیستان و بلوچستان فراهم بوده و گسترش این نوع پرورش عملی ترین راهکار در تحقق منویات رهبری و اهمیت دادن به چرعه تولید است.

سیستانی گفت: پرورش ماهیان گرمابی از روش هایی است که برای بالا بردن سطح تولید در منطقه رواج یافته است و می تواند با فراهم کردن بستری از اشتغال در روستاها چرخ تولید را به چرخش درآورد.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان(آبهای داخلی) گفت: یکی از کارهایی که در راستای درآمدزایی در شهرهای شمالی استان انجام می شود احداث استخر پرورش ماهی توسط وام های اشنغال زایی است که برخی از شهروندان سیستان با احداث آن توانسته اند در این منطقه ماندگار شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار