استاندار سیستان و بلوچستان در شورای هماهنگی بهبود و ارتقاء شاخص های آموزش و پرورش استان که با حضور دانش آشتیانی وزیر در استانداری برگزار شد، اظهار داشت : ماندگاری دانش آموزآن بر موضع دانش بر پایه تغییر در رویکردها استوار است .
کد خبر: ۳۵۱۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹ 30 December 2016
   به گزارش تابناک علی اوسط هاشمی افزود:طرح روستا مرکز برای ماندگاری جمعیت روستاییان مورد توجه قرار بگیرد.
    هاشمی میانگین جمعیت روستایی کشور را 26 درصد اعلام کرد و اظهار داشت : 51 درصد جمعیت استان در روستاها ساکن هستند در حالیکه فاصله روستا تا مرکز بخش بیش از 200 کیلومتر است لذا برای ماندگاری مردم در روستاها باید تدبیر کنیم.
    وی ادامه داد : در صورت فراهم نشدن زمینه های ماندگاری مردم در روستا ها با توجه به خشکسالیهای اخیر، در آینده نزدیک با مهاجرت روستاییان به حاشیه شهرها به آمار کشوری خواهد رسید .
    استاندار تاکید کرد: بنابراین معضل حاشیه نشینی چندین برابر اکنون خواهد شد زیرا اساس زندگی و اقتصاد روستا بر کشاورزی و دامداری وابسته است .
    نماینده عالی دولت در استان افزود : اولویت نگاه برنامه ای را در رفع مشکلات تاکید و تصریح کرد: گریز از برنامه را هم نباید به راحتی تحمل کرد اگر بر مبنای عدالت حرکت می کردیم امروز با انباشت این حجم از مطالبات بر حق مواجه نبودیم.
    وی ادامه داد: با توجه به شش هزار و 200 روستا در سیستان و بلوچستان برای جلوگیری از رشد حاشیه نشینی باید امکانات آموزشی را در این روستاها فراهم کرد.
    هاشمی ادامه داد :اگر برنامه ها بر اساس عدالت آموزش اجرا شده بود، امروز نباید بعد از گذشت 37 سال همچنان سخن از فقرو محرومیت باشد.
    استاندار با ابراز اینکه در هیچ بخشی در استان بدون برنامه نیستیم ،خاطرنشان ساخت:به دستگاههای فاقد برنامه و سند توسعه بودجه تخصیص داده نخواهد شد.
    رئیس شورای آموزش و پرورش استان با انتقاد از کمبود نیروی فنی ماهر در استان خواستار تدوین سند در این زمینه شد.
    هاشمی خواستار ایجاد دانشگاه فرهنگیان در جنوب استان شد و بیان داشت : با توجه به جمعیت بالای شهرهای جنوبی استان و فاصله زیاد با مرکز ، راه اندازی شعبه دانشگاه فرهنگیان و یا دانشگاه مستقل ضرورت دارد


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار