نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: چابهار مرکز ثقل تجاری کشورهای آسیا، آفریقا و اروپا بخصوص در بخش صنایع غذائی (حلال) است.
کد خبر: ۳۵۶۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶ 08 January 2017

به گزارش ایسنا ایرانژاد در بازدید از طرح توسعه بنادر چابهار و کنارک افزود: بنادر چابهار 330 مایل دریایی نزدیکتر از دبی و دیگر بنادر واقع در خلیج فارس است که باعث صرفه جویی 48 ساعته در رسیدن کالا به بازارهای هدف می شود.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: شرکت های هندی در زمینه توسعه بندر چابهار سرمایه گذاری و فعالیت زیادی را انجام خواهند داد.

وی گفت: در حال حاضر اسکله های بندر چابهار در بحث تجارت و صید و ماهیگیری فعالیت خوبی دارند.

‌وی خاطرنشان کرد: چینی‌ها برای حضور در این بندر و سرمایه‌گذاری استقبال کرده‌اند.

جدگال در ادامه تقویت خط لنچ رانی چابهار را نیز توسط بخش خصوصی مورد تاکید قرار داد و گفت، با توسعه صنعت لنچ سازی و صنایع وابسته به آن منطقه به سمت اشتغال پیش خواهد رفت.

وی تصریح کرد: ارتقاء نقش بنادر در اقتصاد ملی و استانی مستلزم ایجاد بسترهای مناسب و جذاب سرمایه‌گذاری است.

نماینده مردم چابهار افزود: زمینه برای توسعه مبادلات تجاری ایران از طریق دریای عمان بسیار بالاست و کشورهای منطقه با درک این موضوع به دنبال سرمایه گذاری در بنادر استان هستند.

ایرانژاد ادامه داد: بندر چابهار نقش تاريخي و طبيعي افغانستان را به عنوان چهار راه تجاري و نقطه وصل تجارت کشورهاي آسياي ميانه به کشورهاي آسياي جنوبي احيا خواهد کرد و بر توسعه روابط اقتصادي و تقويت امنيت و ثبات و ترميم و تحکيم مناسبات کشورهاي منطقه مفيد واقع خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: مسیر چابهار می تواند تجار و سرمایه گذاران را توانمند بسازد تا بتوانند از طریق ایران به افغانستان و ترکمنستان، قزاقستان و دریای خزر به منطقه دسترسی پیدا کنند. به همین دلیل است که کشورها در بندر چابهار سرمایه گذاری کرده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار