مدیرعامل، مالک و سرمایه گذار شرکت هواپیمایی تفتان ایر گفت: تفتان ایر بزودی با نام شرکت خود پروازهایش را انجام می دهد که این مساله در توسعه خطوط پروازی سیستان و بلوچستان نقش موثری دارد.
کد خبر: ۳۵۷۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹ 09 January 2017

ابوالفضل حقیقی اظهار داشت: از زمان راه اندازی تفتان ایر تاکنون پروازهای این شرکت با برند هواپیمایی تابان انجام می شود.
وی با اشاره به لغو شدن پروازهای تفتان ایر از روز چهارشنبه هفته گذشته تا کنون افزود: با توجه به یک سری تغییرات جزیی که تمام شرکت های هواپیمایی کشور باید انجام دهند این شرکت نیز از روز چهارشنبه پروازهای خود را لغو کرده است.
وی بیان کرد: لغو شدن پروازهای شرکت تفتان ایر بر اساس این تغییرات جزیی بوده و علت خاص دیگری نداشته است.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی مجوز فعالیت شرکت تفتان ایر را صادر نکرده است افزود: مکاتبات بسیار زیادی با این سازمان انجام شده که تا کنون به دلایل نا مشخص مجوز فعالیت به نام خود شرکت تفتان ایر صادر نشده و پرواز های آن هم اینک با شرکت تابان انجام می شود.
وی بیان کرد: سازمان هواپیمایی اگر به نام خود تفتان ایر مجوز فعالیت می داد این شرکت در نظر داشت در مسیر مشهد، چابهار و شیراز پروازهایش را انجام دهد.
وی خاطر نشان کرد: تفتان ایر هم اینک نیز می تواند در این مسیرها پروازهای خود را انجام دهد که متاسفانه شرکت تابان اجازه فعالیت در این مسیرها را به ما نمی دهد.
مدیرعامل، مالک و سرمایه گذار هواپیمایی تفتان ایر گفت: این شرکت تمایل زیادی دارد تا در مسیرهای زاهدان - مشهد و برعکس که مردم با مشکلات زیادی روبه رو هستند، فعالیت داشته باشد که متاسفانه اجازه فعالیت در این مسیر به این شرکت داده نمی شود.
حقیقی اظهار داشت: خواسته به حق و به جای مردم سیستان و بلوچستان است که پروازهای خود را با تفتان ایر که یک شرکت بومی استان است انجام دهند.
وی با اشاره به سفر احتمالی رئیس جمهوری در اسفند امسال به سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: با همکاری استاندار قرار است سفر رئیس جمهوری به این استان با پرواز هواپیمایی تفتان ایر انجام شود.
وی با اشاره به اینکه تفتان ایر پنج هواپیمای ملکی در اختیار دارد، افزود: هم اینک این شرکت با 2 فروند هواپیما پروازهای خود را انجام می دهد و تا پایان فروردین سال آینده نیز یک فروند دیگر را وارد خطوط پروازی می کند.
مدیرعامل، مالک و سرمایه گذار هواپیمایی تفتان ایر گفت: این شرکت آماده است با حمایت مسئولان، مسیرهای پروازی جدید و خارجی را در سیستان و بلوچستان راه اندازی و از این طریق نقش مهمی در رفت و آمد تجار و گردشگران به مناطق اقتصادی و گردشگری استان ایفا کند.
حقیقی اظهار داشت: توسعه سیستان و بلوچستان از اولویت های اصلی دولت تدبیر و امید در حوزه اقتصادی است و انتظار می رود سازمان هواپیمایی کشور نسبت به صدور مجوز به نام «شرکت تفتان ایر» به توسعه این استان کمک کند.
وی تصریح کرد: فراهم کردن شرایط و امکانات برای دسترسی به سیستان و بلوچستان از نقاط مختلف جهان می تواند در افزایش سرمایه گذاری هیات های بازرگانی در منطقه و همچنین جذب گردشگر به سواحل مکران و سایر جاذبه های باستانی و طبیعی استان موثر باشد که فعالیت تفتان ایر می تواند نقش بسیار موثری در این زمینه داشته باشد.
وی افزود: پرواز از بندر چابهار به کشورهای چین و هند می تواند در راستای دستیابی به این چشم انداز موثر باشد که شرکت هواپیمایی تفتان ایر آمادگی دارد باحمایت مسئولان این مسیرهای هوایی را برقرار کند.
مدیرعامل هواپیمایی تفتان ایر در باره دلایل غیر فعال بودن چندین ساله این شرکت گفت: اصلی ترین علت غیرفعال بودن چندساله تفتان ایر مدیریت ناصحیح برخی مسئولان در حوزه هوایی کشور در سال های گذشته بود که در مسیر پیشرفت این شرکت هواپیمایی کارشکنی و سنگ اندازی می کردند.
حقیقی اظهار داشت: خوشبختانه در یکی دو سال اخیر تفتان ایر توانست با حمایت مسئولان جان دوباره بگیرد و امیدواریم این حمایت ها همچنان ادامه یابد چراکه یکی از راه های پیشرفت سیستان و بلوچستان در حوزه های مختلف پیشرفت صنعت هوایی در این استان است.
وی افزود: در سال 93 و بعد از گذشت حدود 12 سال از غیرفعال بودن این شرکت، پروانه بهره برداری آن تمدید و پرواز ها از بندرعباس به مقصدهای شیراز، اهواز و کیش از سر گرفته شد.

*** لباس سنتی سیستان و بلوچستان بر تن مهمانداران تفتان ایر
مالک و سرمایه گذار شرکت هواپیمایی تفتان ایر گفت: در راستای ترویج فرهنگ اصیل مردمان سیستان و بلوچستان تفتان ایر به عنوان نخستین شرکت هواپیمایی در ایران از پوشش سنتی برای لباس فرم مهمانداران و کارکنان خود استفاده کرده است.
حقیقی بیان کرد: این نوع از پوشش می تواند فرهنگ اصیل و توجه به عفاف و حجاب سیستانی ها و بلوچستانی ها را به سایر هموطنان نشان دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار