کد خبر: ۳۵۸۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۱ 10 January 2017
فرماندار شهرستان خاش گفت: شدت سرما و نیاز به آب و غذا حیوانات و پرندگان را برای تهیه غذا به حاشیه روستاها و سکونت گاه های انسانی می کشاند که از مردم بویژه ساکنان حاشیه تفتان درخواست داریم از این مخلوقات زیبا حفاظت و در تامین غذا به آنها کمک کنند.

ˈمحمداکبر چاکرزهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خشکسالی و نیاز به استفاده از آب و غذا در کنار سرمای شدید زمستان وحوش را به سمت سکونتگاههای انسانی هدایت و آنها را با خطرات انسانی رو به رو می سازد.
وی تاکید کرد: وظیفه دینی، انسانی و اخلاقی حکم می کند که در این فصل سال و با توجه به کمبود موادغذایی برای حیات وحش، مردم با مهربانی از این مخلوقات زیبای خداوند حفاظت کنند و در صورت احتمال بروز مشکل با ماموران حفاظت محیط زیست تماس گیرند.
وی خاطر نشان کرد: مردم فهیم این شهرستان که با درک عمیقی از اهمیت گونه های جانوری برای حفظ و حراست از گونه های با ارزش حیات وحش همواره آماده همکاری و کمک هستند، انتظار است در این فصل سرما نیز یاریگر حیوانات سرما زده و گرسنه و تشنه باشند.
فرماندار خاش تصریح کرد: همیاران و دوستداران محیط زیست در مناطق مختلف این شهرستان بویژه در فصل سرد زمستان با حضور مستمر، گشت زنی و کنترل و مراقبت در کمک به حیات وحش از هیچ تلاشی فروگذار نیستند.
چاکرزهی یادآور شد: محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خاش برای حمایت و حفاظت هرچه بیشتر از حیات وحش با بسیج امکانات در سطح زیستگاهها و مناطق سرد علاوه برجلوگیری از شکار غیر مجاز و به تناوب برای تامین تغذیه وحوش عملیات دانه پاشی و توزیع علوفه را در این زیستگاهها انجام می دهند.
فرماندار خاش گفت: برای حفظ تنوع زیستی نیازمند مشارکت عمومی در گستره شهرستان هستیم.
چاکرزهی از اقشار مختلف مردم به ویژه دوستداران محیط زیست در خواست کرد با قرار دادن مواد غذایی، دانه پاشی و اجتناب از شکار و آسیب، حیوانات و پرندگان پناه جو را محافظت و کمک کنند.
فرماندار خاش با هشدار به شکارچیان پرندگان و حیوانات وحشی نادر و در خطر انقراض تاکید کرد: در صورت مشاهده تخلف با شکارچیان متخلف طبق قانون برخورد می شود.
چشمه های آب گرم و سرد تفتان، رودخانه های زیبای کاواری، کارواندر و ایرندگان، ارتفاعات تفتان، سیاه بندان، بیرک، پنج انگشت و مورپیش و حواشی سدهای دارای ذخیره آبی در شهرستان خاش از مهمترین مکانهای زیست انواع گونه های جانوری هستند.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار