کد خبر: ۳۵۸۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۱ 10 January 2017
نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: مزيت‏هاي سیستان و بلوچستان در حوزه دريايي بسيار زياد بوده اما از این مزیت ها بطور شایسته بهره گرفته نشده است.

ایرانژاد در گفت وگو با ایسنا افزود: صنعت لنچ سازی را مي‌توان يكي از مهمترين صنايع دريايي استان عنوان کرد.

نماینده مردم چابهار در ادامه گفت: اين صنعت به عنوان يكي از محورهاي اشتغال‌زايي و توسعه صنعتي بنادر تجاري به عنوان گلوگاه‏هاي ورود و خروج كالا به كشور مطرح بوده و نقش لنچ سازی به عنوان بازوي مهم تجارت خارجي، نشان دهنده ميزان نقش اين صنعت دريايي در اقتصاد كشور مي‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: با آغاز پروژه عظيمي به نام توسعه محور شرق که از بندر چابهار شروع می شود و تاشمال شزق کشور ادامه می یابد اميد مي رود سیستان و بلوچستان جايگاه واقعي خود را در تحولات جهاني باز يابد و و همچنين راه براي توسعه هر چه بهتر بلوچستان هموارتر شود.

وی تصریح کرد: حمل و نقل و ارتباطات دریایی در تجارت بین‌المللی یک مبحث کلیدی است و بهره بردن از این فنون نقش مؤثری در تجارت دارد.

وی افزود: خوشبختانه با توجه به تقاضای سرمایه‌گذاری متعدد در بندر چابهار فرصت‌های بزرگ توسعه‌ای در حوزه پایین‌دستی و مکمل حمل و نقل و صنعت شکل گرفته که این امر خود باعث درآمد بالا توام با اشتغال و کارآفرینی پایدار برای کشور و منطقه به ارمغان آورده است.

نماینده چابهار گفت: توسعه بندر چابهار باعث دست‌یابی به بازارهای اقتصادی جهان می‎شود.

وی افزود: حمل و نقل دريايي به واسطه هزينه كم و مصرف سوخت ناچيز قابليت اقتصادي بهتري نسبت به ديگر مقوله هاي حمل و نقل را داراست که باید در این رابطه دولت توجه ویژه ای به استان داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار