مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار گفت: چابهار قطب نهفته اقتصاد ایران است و این منطقه سرشار از نعمات دریایی و صنعتی است.
کد خبر: ۳۵۸۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳ 11 January 2017

عبدالرحیم کردی در گفت وگو با ایسنا افزود: برخی از شرایط خاص اقتصادی و بویژه مشکل کم آبی در کشور باعث شده است چابهار و سواحل مکران به عنوان یکی از نقاط اصلی برای ایجاد صنایع کلان تولیدی کشور قرار گیرد.

وی اظهار کرد: با آغاز عملیات اجرایی هاب سوم پتروشیمی، هاب سوم خودروسازی ، راه اندازی صنایع فولادی و آلومینیوم ظرفیت های سرمایه گذاری و اقتصادی در این منطقه غیرقابل مقایسه با گذشته است که این ظرفیت ها می تواند موجب توانمند شدن فضای کسب و کار و بهبود شرایط اقتصادی استان های همجوار و بویژه در مسیر محور شرق کشور را فراهم کند.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در ادامه تاکید کرد: چابهار یک دروازه طبیعی برای ورود هند به افغانستان و آسیای میانه است.

وی ادامه داد: اقتصاد دانان و سرمایه گذاران داخلی و خارجی بندر چابهار را به عنوان پایلوت فعالیت های تجاری و بازرگانی با کشورهای همجوار عنوان کرده اند.

کردی اظهار کرد: شاید در نگاه اول چابهار منطقه ای محروم و دورافتاده و فاقد جاذبه های گردشگری طبیعی و باستانی و تاریخی تصور شود ولی باید گفت که بندر چابهار بهترین سواحل اقیانوسی را در کشور داراست و آب وهوای آن از معتدل ترین آب وهوا های جنوب کشور می باشد.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: چابهارمهم ترین بندر بازرگانی کرانه بلوچستان محسوب می شود و به واسطه مرکزیت داشتن، محل ورود اجناس خارجی از نقاط مختلف و هم چنین از بنادر کوچکی می باشد که میان جاسک و گواتر قرار گرفته است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار