کد خبر: ۳۵۹۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۰ 15 January 2017
آسم يک بيماري ريوي است که سبب دشواري در تنفس مي شود و مي تواند حاد يا مزمن باشد ،بعضي از دلايل آسم، آلرژي ها، آلودگي هوا، عفونت هاي تنفسي، وجود سولفيت در غذا و بعضي داروهاست.

به گزارش پايگاه خبري پليس،نشانه هاي آسم عبارتند از: سرفه، خس خس سينه و تنگي نفس درمان هاي دارويي براي آسم وجود دارد، اما درمانهاي طبيعي نيز مي تواند سبب رفع علايم آسم شود.در ذيل به نمونه هايي از اين درمان هاي طبيعي اشاره مي شود.

1- روغن خردل:

هنگاميکه دچار حمله آسم مي شويد، ماساژ سينه با روغن خردل به صاف شدن مسير تنفسي و برگشت حالت معمولي تنفس کمک مي کند.به اين منظور مقدار 100 گرم روغن خردل را با 10 گرم کافور گرم کنيد و قفسه سينه و قسمت بالايي پشت آن را ماساژ دهيد. اين کار را چند بار در روز انجام دهيد تا علايم حمله آسم فروکش کند.

2- انجير:

خواص غذايي انجير، سلامتي تنفسي را افزايش مي دهد و سبب رفع بلغم شده و مشکلات تنفسي را بهبود مي بخشد. به اين منظور سه عدد انجير خشک را بشوييد و يک شب در يک فنجان آب بخيسانيد. صبح با معده خالي انجيرها را بخوريد و آب آن را بنوشيد. اين درمان را دوماه ادامه دهيد. اين روش سبب مي شود مواد مغذي سريع تر وارد جريان خون شده و نشانه هاي آسم را کاهش دهد.

3- روغن اکاليپتوس:

20 قطره روغن اکاليپتوس را در يک ظرف آب در حال جوش بريزيد و بخار آن را تنفس کنيد. سعي کنيد نفس عميق بکشيد تا سريعتر نتيجه بگيريد.

4- پياز:

پياز داراي خواص ضد التهاب است و تنگي راه تنفس حاصل از آسم را کاهش مي دهد. علاوه بر اين سولفور موجود در آن به کاهش التهاب در ريه ها کمک مي کند. به اين منظور پياز را خام ميل کنيد و اگر مزه خام آن را نمي توانيد تحمل کنيد آن را بپزيد.

5- ليمو ترش:

افراد مبتلا به آسم معمولا کمبود ويتامين c دارند. ليمو ترش سرشار از ويتامين ها و آنتي اکسيدان هايي است که مي تواند در کاهش نشانه هاي آسم کمک کند.نصف يک عدد ليمو ترش را در يک ليوان آب بفشاريد و مقداري عسل به آن اضافه کنيد و به طور منظم براي کاهش حملات آسم بنوشيد.

6- ماهي سالمون:

اسيد چرب امگا در ماهي سالمون به ريه ها کمک مي کند تا در مقابل محرک هاي آسم بهتر واکنش نشان دهند.علاوه بر اينها سبب کاهش التهاب مجاري تنفسي مي شود. از روغن ماهي سالمون نيز مي توانيد استفاده کنيد.

7- عسل:

يکي از قديمي ترين درمانه اي آسم، عسل است. روغن هاي الکلي و اتري موجود در عسل به کاهش نشانه هاي آسم کمک مي کند؛ حتي فقط بوييدن عسل اثري مثبت در بعضي افراد دارد. مي توانيد يک قاشق غذاخوري عسل را با يک ليوان آب داغ مخلوط کرده و بتدريج در طي روز بنوشيد. پيش از رفتن به رختخواب يک قاشق غذاخوري عسل را با يک قاسق چايخوري دارچين مخلوط کنيد و قورت بدهيد، اين مخلوط به رفع خلط گلو کمک مي کند.

8- زنجبيل:

درماني طبيعي است که براي بسياري از بيماري ها از جمله آسم به کار مي رود. محققان دريافته اند که زنجبيل التهاب مجراي تنفسي را کاهش مي دهد و از انقباض آن جلوگيري مي کند. به علاوه مطالعات نشان داده زنجبيل داراي ترکيباتي است که اثر آرامبخش بر عضلات دارد.

به اين منظور:

* مي توانيد مقادير مساوي آب زنجبيل را با آب انار و عسل مخلوط کنيد. يک قاشق چايخوري از اين ترکيب را دو تا سه بار در روز ميل کنيد.

* همچنين مي توانيد يک قاشق چايخوري زنجبيل آسياب شده را در يک و نيم فنجان آب حل کنيد و يک قاشق غذاخوري از آن را هنگام خواب ميل کنيد.

* به اندازه يک بند انگشت زنجبيل تازه را خرد کنيد و به آبي که در حال جوشيدن است اضافه کنيد. پنج دقيقه صبر کنيد و اجازه دهيد سرد شود و سپس بنوشيد.

* براي سم زدايي از ريه ها، يک قاشق غذاخوري تخم شنبليله، يک قاشق چايخوري آب زنجبيل و عسل را به يک فنجان آب جوش اضافه کنيد. صاف شده اين جوشانده را هر صبح و عصر ميل کنيد.

* زنجبيل را با نمک نيز مي توانيد بخوريد.

9- سير:

باعث تميز شدن اخلاط ريه مي شود و نشانه هاي آسم را بهبود مي بخشد. به اين منظور:

* 10 تا 15 حبه سير را در نصف فنجان شير بجوشانيد. صاف شده آن را هر روز بنوشيد.

* مي توانيد چاي سير تهيه کنيد؛ سه تا چهار حبه سير را به يک قوري آب داغ افزوده و چند دقيقه صبر کنيد بگذاريد سرد شود و هنگامي که دماي آن به دماي اتاق رسيد آن را ميل کنيد.

10- قهوه يا چاي سياه کافئين موجود در قهوه معمولي مي تواند به کنترل حمله آسم کمک کند.

قهوه داغ سب آرامش و تميز شدن مجاري تنفسي مي شود و به تنفس آسان تر کمک مي کند. اما بيشتر از سه فنجان قهوه در روز نبايد مصرف شود. از اين درمان به عنوان يک درمان منظم و هميشگي استفاده نکنيد.

تنظيم: معاونت اجتماعي فرماندهي انتظامي شهرستان ايرانشهر

منبع: شماره 450 مجله روزهاي زندگي
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار