رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان از ورود بیش از 29 هزار پرونده در 9 ماه ابتدای امسال به شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان خبر داد.
کد خبر: ۳۵۹۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۲ 13 January 2017

محمدرضا طاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: در 9 ماه ابتدای امسال 29 هزار و 950 فقره پرونده به شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان وارد شد که از این میزان 28 هزار و 613 فقره پرونده مختومه شده است.

وی افزود: شوراهای حل اختلاف همواره در راستای اهداف گران‌سنگ صلح و سازش و گسترش فرهنگ اصلاح ذات البین گام برداشته است.

رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان از اتصال شعب مستقر در مجتمع‌های شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان به سامانه مدیریت پرونده قضائی خبر داد و گفت: در سال‌های قبل تنها شهرستان‌های زاهدان، نیکشهر و چابهار فعال بود اما در سه‌ماهه اخیر حوزه‌های قضایی قصرقند، سراوان، هیرمند، هامون، زهک به سامانه سمپ متصل شده است.

طاهری گفت: همچنین شعبات اجرای احکام مدنی حوزه‌های قضایی چابهار، کنارک، سراوان، نیکشهر، خاش، زهک، هامون، هیرمند، خاش، ایرانشهر نیز به صورت مستقل و مجزا از سیستم دادگستری به سامانه متصل و تمامی امورات شوراهای حل اختلاف به صورت مکانیزه مدیریت می‌شود.

رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان بیان کرد: با راه‌اندازی بایگانی راکد شوراهای حل اختلاف و ثبت آرشیو الکترونیکی پرونده‌های بایگانی راکد، تمامی پرونده‌ها طبق آیین‌نامه بایگانی راکد، بایگانی و ثبت الکترونیکی شده است.

ایجاد فضا برای پرونده‌های ورودی جدید به شعب و نگهداری اصولی از پرونده‌ها به منظور دسترسی مجدد در صورت نیاز از اهداف ساماندهی بایگانی راکد شورای حل اختلاف در شهرستان زاهدان بوده است که از این پس پرونده‌های مختومه برای بایگانی به بایگانی راکد سپرده می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار