معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: طی چند سال اخیر ریل‌گذاری دانشگاه‌ها به سمت کارآفرینی و دانشگاه‌های مبتنی بر نوآوری و اثرگذاری شکل‌ گرفته است.
کد خبر: ۳۵۹۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۱ 13 January 2017

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، وحید احمدی در پنجاهمین اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی، پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان اظهار کرد: این اجلاس بسیار مهم و ارزشمند در آستانه ابلاغ برنامه ششم تدبیر شده تا بتوانیم برنامه‌های خود را تدوین کرده و جمع‌بندی از عملکرد سه سال اخیر داشته باشیم.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: طی چند سال اخیر ریل‌گذاری دانشگاه‌ها به سمت کارآفرینی و دانشگاه‌های مبتنی بر نوآوری و اثرگذاری شکل‌ گرفته است.

این مسؤول ادامه داد: زمینه تعامل بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان، توسعه ارتباط با صنعت و مراکز رشد در دانشگاه‌ها فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه کاربردی کردن تحقیقات و پژوهش‎‌ها و هدف‌گرا بودن آنها در اولویت بوده است، افزود: مبنای دانشگاه نظام صرفاً آموزشی بود که ریل‌گذاری آن را به سمت دانشگاه اثرگذار انجام داده‌ایم.

احمدی بر تعامل دانشگاه و صنعت تأکید کرد و گفت: تحریک و تشویق اساتید به سمت تحقیق و پژوهش در زمینه علم و صنعت و حمایت از پژوهشگران در اولویت قرار گرفته است.

گفتنی است، این اجلاس که صبح امروز با حضور مسؤولان کشوری و استانی در دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز شده فردا به کار خود پایان می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار