امام جمعه شهرستان خاش در استان سیستان و بلوچستان گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی در کنار امام راحل و رهبری به واسطه تلاش ها، انجام خدمات صادقانه و تحمل رنجهای جانکاه در دوران قبل و بعد از انقلاب شناسنامه و هویت انقلاب اسلامی ایران بود.
کد خبر: ۳۶۰۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸ 14 January 2017
به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمدحسین میری در خطبه های نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران خاش افزود: وفاداری به امام راحل و رهبری معظم انقلاب و محور بودن در مبحث وحدت و همگرایی از هاشمی رفسنجانی چهره ای شاخص و ماندگار در کشور ساخت که در زمان حیات و وفات منشاء همبستگی و وفاق ملی بودند.
وی تصدی چند پست کلیدی و حساس کشور مانند 2 دوره ریاست جمهوری، 2 دوره ریاست مجلس شورای اسلامی، چندین سال ریاست مجلس خبرگان رهبری و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و نیز مدیریت جنگ در سالهای بحرانی دفاع مقدس را از خدمات عالی این مرد موثر انقلاب عنوان کرد.
امام جمعه خاش اظهار داشت: اصلاح و بازسازی زیر ساخت های آسیب دیده کشور پس از جنگ نتیجه درایت و تلاش های این مرد مجاهد بود زیرا این یار دیرین امام و رهبری بواسطه انجام خدمات شایسته به حق لقب سردار سازندگی را دریافت کرد.
** آیت الله هاشمی در مسیر رهبری گام برداشت
امام جمعه اهل سنت خاش نیز با تسلیت رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و مرد موثر انقلاب گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی تمام عمر پربار خود را وقف نظام مقدس جمهوری اسلامی و استحکام روز افزون آن نمود و تا انتها در مسیر رهبری گام برداشت.
مولوی محمدعلی شهنوازی در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به جایگاه این عالم مجاهد بیان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی علاوه بر اینکه عالمی بزرگ بود در توسعه و گسترش علم و دانش نیز پیشگام و پیش قدم بود.
وی اظهار داشت: هم اینک جای خالی این عنصر کارآمد و مفید انقلاب در جامعه ایران به شدت احساس می شود.
** وفات آیت الله هاشمی ملت ایران را متحیر کرد
امام جمعه مسجد جامع الخلیل اهل سنت خاش نیز در خطبه های نماز جمعه گفت: وفات آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان چهره شاخص سیاسی و مذهبی و فردی خدمتگزار، ملت بزرگ ایران و دولتمردان را به حیرت برد.
مولوی محمدعثمان قلندرزهی با تسلیت رحلت این عالم و فرد موثر در انقلاب اسلامی به مقام معظم رهبری، خانواده ایشان و ملت ایران افزود: وداع و ترک دنیا راه تمام انسانها بوده و تمام رهبران و حاکمان و فقیران و اقشار جامعه باید این مسیر را بروند لذا شایسته همین است که حق الله و حق بندگان خداوند را همگان ادا کنند زیرا حاکمان و مردم بر همدیگر حق و حقوقی دارند و باید آن را بخوبی ادا کنند تا در دادگاه عدل پروردگار متعال سربلند باشند.
وی توجه به دین و اهمیت دادن به آن را از ضرورتهای مهم در جامعه عنوان کرد.
مولوی محمدیوسف حسین پور خطیب این هفته مسجد جامع الخلیل اهل سنت خاش نیز با برشمردن خلقت انسان و جایگاه بشر در دنیا و مهم بودن انسان در نزد خدای متعال گفت: خداوند به انسان مرتبه و عظمت دادند و این مهم در شب معراج مشخص شد زیرا رسول الله (ص) به عنوان بهترین بندگان و برترین انسانها در صدره المنتهی از سردار فرشتگان حضرت جبرئیل امین(ع) پیشی گرفتند و جبرئیل از حضور در دیدار خصوصی خداوند متعال با حضرت محمد(ص) بازماندند لذا این موضوع اهمیت و بالا بودن مرتبه انسان را یادآوری می کند.
وی فضیلت و اهمیت روز جمعه و شرایط دعا و استجابت دعا را متذکر شد و افزود: دعا آن چیزی است که بنده خاص خداوند با دلی پر درد چیزی را مستقیما از ذات حضرت باریتعالی طلب می کند و خداوند فورا آن دعا را اجابت کرده و پاسخ می دهند لذا همگان باید با دلی پرسوز و دردمند از خداوند بخواهیم و او خواهد پذیرفت.
نماز جمعه در یک مسجد جامع تشیع و 50 مسجد جامع اهل سنت خاش اقامه می شود.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار