امام جمعه اهل سنت ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی شخصیت علمی، سیاسی و فرهنگی بود که حق بزرگی بر گردن ملت ایران داشت و به حق مردم هم در مراسم تشییع دین خود را نسبت به ایشان ادا کردند.
کد خبر: ۳۶۰۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹ 14 January 2017
به گزارش ایرنا مولوی عبدالصمد کریم زایی در خطبه های این هفته نماز جمعه اهل سنت ایرانشهر با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی همراه و همگام با رهبری و مردم و اعتدال پسند بود.
وی ادامه داد: آیت الله هاشمی رفسنجانی برای پیروزی انقلاب اسلامی رنج های فراوانی را متحمل شدند به طوری که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها فرمودند هیچ کس برایم آیت الله رفسنجانی نمی شود.
وی در بخش دیگری از خطبه های نماز با اشاره به قتل های اخیر در ایرانشهر، ریختن خون انسان بی گناه را حرام دانست و گفت: ریختن خون انسان طبق دستورات اسلام حرام است حتی ریختن خون کافر و یهودی را حرام دانسته مگر کافری که در جنگ با شما باشد و بخواهد به خاک، جان و ناموس شما آسیب برساند.
وی با بیان اینکه راه بندان، سرقت اموال دیگران، گروگان گیری، کلاه برداری، رشوه و ربا خلاف دستورات اسلام و شرعا حرام است اظهار داشت: اینگونه اعمال موجب می شود تا مورد قهر وخشم خداوند قرار بگیریم.
وی خاطر نشان کرد: جنایت و شرارت ها موجب عذاب خداوند در منطقه می شود بعد انتظار داریم باران هم ببارد.
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر گفت: مردم مشکلات خودشان را از طریق قانون پیگیری کنند و از کشتار و انتقام گیری و به قتل رساندن افراد بیگناه خودداری کنند.
به گزارش ایرنا قتل عام هشت نفر عضو 2 خانواده در یکی از روستاهای ایرانشهر موجب جریحه دار شدن افکار عمومی در این منطقه شده بود که خوشبختانه عاملان این جنایت سحرگاه روز جمعه با همکاری نیروی انتظامی و سربازان گمنام امام زمان (عج) در ایرانشهر و میرجاوه دستگیر شدند.
ایرانشهر در 335 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار