امام جمعه موقت سراوان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان گفت: اعضای جمعیت فداییان اسلام به عنوان یک تشکیلات شیعی به رهبری سید مجتبی نواب صفوی در جهت حاکمیت احکام اسلامی قیام کردند و تاپای جان بر اعتقادشان ایستادند.
کد خبر: ۳۶۰۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲ 14 January 2017
به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد عزیزپور در خطبه های نماز جمعه این هفته سراوان اظهار داشت: شهید نواب صفوی با جلب نظر علمای نجف برای پاسخگویی به شبهات شخصی به نام کسروی که کتابی را به نام شیعه گری در جهت تضعیف و مبارزه با اعتقادات شیعه نگاشته و سبب نگرانی علمای اسلام در آن زمان شده بود وارد ایران شد و‌ گفت و گو و منطق را سرلوحه کار خود قرار داد.
وی گفت: جمعیت فداییان اسلام در دهه 1320 به رهبری سید مجتبی نواب صفوی تشکیل شد که در سال های 1324تا 1334 در جهت حاکمیت احکام اسلامی قیام کردند و شهید نواب صفوی در 27 دی سال 1334به سبب مبارزه با ظلمهای رژیم منحوس پهلوی دستگیر شد و از سوی جنایتکاران آن رژیم به شهادت رسید.
وی ادامه داد: نقش کلیدی و اساسی فداییان اسلام در ملی شدن صنعت نفت بسیار تاثیرگذار بود چرا که در آن زمان رزم آرا به عنوان نخست وزیر وقت مخالف ملی شدن صنعت نفت بود و بارقه امید در ملی شدن این صنعت وجود نداشت.
امام جمعه موقت سراوان با اشاره به فرارسیدن 26 دی ماه سالروز فرار شاه از ایران گفت: شاه 2 بار از ایران فرار کرد، بار اول با کودتا 28 مرداد1332 به سلطنت بازگشت ولی بار دوم به دلیل گستردگی موج اعتراضات و اعتصابات نتوانست مردم را راضی نگه دارد و در همین راستا برای آرام کردن جو موجود در آن زمان شاپور بختیار را که از نیروهای ملی مذهبی و به ظاهر مخالف شاه بود به عنوان نخست وزیر ایران منصوب کرد اما این کار موجب کاسته شدن از خشم و اعتراض مردم نشد.
وی با برجسته کردن نقش بزرگانی که در جهت منفعت مردم در طول تاریخ نقش آفرینی کرده اند اظهار داشت: روحیه انقلابی همواره باید در وجود هر شخص انقلابی وجود داشته باشد و هیچ گونه تزلزلی در مقابل دشمنان نداشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار