امام جمعه مسجد مکی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی چهره ای شناخته شده و شخصیت برجسته ای در کشور بودند که رحلت این بزرگوار به عنوان ضایعه ای بزرگ برای ملت ایران به حساب می آید.
کد خبر: ۳۶۰۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲ 14 January 2017
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در خطبه های نماز جمعه این هفته اهل سنت زاهدان اظهار داشت: حادثه ناگوار رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی ملت ایران را غمگین و عزادار کرد.
وی تصریح کرد: آیت‌الله رفسنجانی که مسئولیت‌های مهمی همچون ریاست جمهوری، ریاست مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را در کارنامه سیاسی خود داشت زحمات و خدمات بسیار زیادی را برای ملت ایران کشیده بود.
وی بیان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی به دلیل تفکراتی که داشتند در نزد مردم از محبوبیت خاصی برخوردار بودند.
وی ادامه داد: آیت‌الله هاشمی عقیده داشتند که ایران متعلق به تمام ایرانیان است و نباید تفاوتی بین آنان وجود داشته باشد، بلکه باید حقوق همه به صورت مساوی و یکسان رعایت شود.
امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان گفت: این دیدگاه و عقیده سبب افزایش محبوبیت ایشان در نزد ملت ایران شد.
مولوی اسماعیل زهی اظهار داشت: با توجه به اینکه همه انسان‌ها باید روزی این دنیا را ترک کنند و به جهان آخرت سفر کنند آیت‌الله هاشمی نیز دنیا را ترک کرده و به آخرت شتافت.
وی با اشاره به ضرورت کسب مال حلال افزود: دین اسلام در تمام زمینه‌ها و ابعاد زندگی بهترین راهنماست که انسان‌ها را به مسیر اعتدال راهنمایی می‌کند.
وی بیان کرد: اسلام علاوه بر اعتقادات، در زمینه‌‌های معاشرت و معاملات نیز برای انسان‌ها برنامه و راهنمایی دارد.
مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان گفت: خداوند متعال انسان‌ها را در بخش معاملات، تجارت، کشاورزی، صنعت و سایر زمینه‌هایی که بشر برای زندگی به آنها نیاز دارد، مستقیما یا به واسطه رسول اکرم (ص) راهنمایی کرده است.
مولوی اسماعیل زهی اظهار داشت: دین اسلام با قرار دادن احکام و قوانینی در بخش معاملات بر ضرورت کسب روزی حلال توصیه و تاکید می‌کند.
وی بیان کرد: رسول اکرم (ص) کسب روزی حلال را از جمله فرایض و عبادت ها بر می‌شمارد.
وی ادامه داد: متاسفانه امروزه در بازارهای ما بسیاری از معاملات فاسد هستند، درحالیکه مالی که از راه معامله فاسد و غیرشرعی حاصل ‌شود ناجایز و مکروه است.
وی خاطر نشان کرد: در احادیث و روایات، تاجری که در تجارت خود صداقت و امانتداری را رعایت می‌کند مورد ستایش قرار گرفته است.
مولوی اسماعیل زهی اظهار داشت: صداقت و امانتداری در معاملات سبب رشد، ترقی و پیشرفت می‌شود، اما اگر صداقت و امانتداری رعایت نشوند و در معاملات خیانت صورت گیرد، سبب شکست در معامله می شود و برکت هم از بین می‌رود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار