رئیس‌کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: مواد مخدر و قاچاق کالا دو معضل مهم است که منافع دو کشور ایران و پاکستان را به خطر انداخته است، بنابراین باید با همکاری هم مبارزه جدی‌تری با این دو معضل داشته باشیم.
کد خبر: ۳۶۰۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸ 14 January 2017

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی صبح در نشست مشترک مسؤولان عالی قضایی سیستان و بلوچستان و هیأت عالی قضایی ایالت بلوچستان پاکستان که در دادگستری سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار کرد: هیچ‌گونه تهدیدی از ناحیه دولت پاکستان را احساس نکرده‌ایم و مردم این دو کشور با هم روابط بسیار خوبی دارند.

رئیس‌کل دادگستری سیستان و بلوچستان افزود: بحث تروریست موضوع مهمی است و دشمنان می‌خواهند سوءاستفاده کنند که مبارزه با تروریست موضوع جدی است و دو کشور باید در این زمینه تلاش کنند. 

این مسؤول ادامه داد: دستگاه قضایی ایالت بلوچستان پاکستان روابط قوی‌تر و بهتری را با دستگاه قضایی ایران داشته باشد.

وی گفت: در سال 1960 قرارداد استرداد مجرمین بین ایران و پاکستان منعقد شد که هماهنگی‌هایی به عمل آمده و مورد تأیید است اما موارد دیگری هم است که توقع داریم این کار با سرعت انجام شود تا در کمترین فرصت مجرمان را مجازات کنیم.

حمیدی اضافه کرد: تعدادی از گروه‌هک‌های معاند در کشور پاکستان اقدام به فعالیت‌های تروریستی علیه ایران می‌کنند که برنامه‌های طراحی شده آنها خساراتی زیادی را وارد کرده است و دولت پاکستان باید به طور جدی با گروهک‌های معاند برخورد داشته باشد.

رئیس‌کل دادگستری سیستان و بلوچستان افزود: دستگاه قضایی ایالت بلوچستان پاکستان طوری برخورد کند که امکان طراحی این‌گونه عملیات را در مرز نداشته باشند.

این مسؤول گفت: اگر تروریستی از پاکستان در کشور ما عملیات تروریستی انجام دهد برخورد جدی با وی می‌شود.

وی بیان کرد:  مواد مخدر و قاچاق کالا موضوعی است که دو کشور با آنها مرتبط است مواد مخدر معضلی جدی و قاچاق کالا منافع دو کشور را به خطر انداخته است، باید با همکاری هم مبارزه جدی‌تری با این دو معضل داشته باشیم.

حمیدی افزود: قوانین ما در زمینه مواد مخدر بسیار سخت‌گیرانه است و با قاچاقچیان به جدی برخورد خواهیم کرد و تعداد زیادی از مردم پاکستان به دلیل قاچاق کالا و مواد مخدر در زندان‌ها گرفتار هستند که نیاز است تأکید شود تا از انجام این‌گونه اقدامات جلوگیری شود.

رئیس‌کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: تردد مرزی موضوع دیگری است که باید به آن توجه شود ورود بدون ویزا و گذرنامه به کشور ما حبس دارد و در برنامه‌هاست افرادی که مکرراً اقدام به ورود غیرمجاز می‌کنند مجازات کنیم توقع داریم مردم پاکستان توجیه شوند و بدون اخذ مجوزهای لازم وارد کشور نشوند زیرا ورود غیرمجاز چالش جدی است که حل این موضوع همکاری دستگاه قضایی ایالت بلوچستان پاکستان را می‌طلبد.

محمدنور مسکانزی رئیس دیوان عالی ایالت بلوچستان پاکستان نیز در این جلسه اظهار کرد: کسی که قاچاق می‌کند به دنبال منافع خودش است و نه ایرانی است و نه پاکستانی  بلکه فردی منفعت طلب است قانون کشور پاکستان نیز در خصوص موادمخدر بسیار جدی است.

به گزارش فارس؛ هیأت عالی قضایی ایالت بلوچستان پاکستان که صبح امروز وارد زاهدان شده‌ است در سفر سه‌روزه خود به این شهرستان با نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و دادستان عمومی و انقلاب زاهدان دیدار خواهند داشت.

امضای تفاهم‌نامه‌های مشترک از دیگر برنامه‌های هیأت عالی قضایی ایالت بلوچستان پاکستان در سفر به زاهدان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار