کد خبر: ۳۶۰۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵ 15 January 2017
دبیر انجمن کارفرمایی پتروشیمی با تاکید بر اینکه پتروشیمی مکران یکی از قطب‌های اقتصادی کشور می‌شود، خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه همیشه با نگاه محرومیت به استان سیستان و بلوچستان نگاه می‌شد و کاستی‌‌های فراوانی در زمینه‌ها‌ی مختلف در این استان وجود داشت که البته بیشتر به قبل از انقلاب برمی‌گردد، اما وجود چنین حرکت‌های بزرگ اقتصادی نظیر احداث پتروشیمی مکران می‌تواند به ابعاد توسعه‌ی همه جانبه در استان کمک کند.
دکتر مهدوی ابهری در گفت‌وگو با مشاور رسانه‌ای پتروشیمی مکران با بیان اینکه پتروشیمی مکران هاب جدید پتروشیمی ایران می‌شود، تصریح کرد: با توجه به پیشرفت تکنولوژی‌های جدید باید این هاب نسبت به هاب‌های دیگر مانند عسلویه و ماهشهر از هر جهت مجهزتر باشد و آینده‌نگرهای در حوزه‌های مختلف بویژه محیط زیست و ایمنی در آن دیده شود.
 مهدوی با بیان اینکه الحمدالله مجریان پتروشیمی مکران این مسایل را مدنظر دارند با اشاره به حوادثی که اخیرا در پتروشیمی‌های کشور اتفاق افتاد، خاطرنشان کرد: بروز حوادث مذکور ناشی از عدم توجه به مسایل ایمنی بود و به تعبیر بهتر تدابیری که باید اندیشیده می‌شد، نشد؛ اما در پتروشیمی مکران این موضوعات بسیار با اهمیت تلقی شده و مورد توجه قرار دارد.
وی با اشاره به اتصال سواحل مکران به دریای عمان اظهار کرد: احداث پتروشیمی مکران در این منطقه از یک طرف می‌تواند نقطه خوبی به لحاظ لجستیک و نزدیک شدن به بازارهای بین‌المللی باشد و از طرف دیگر می‌تواند حرکت شتابنده‌ای در رشد اقتصادی این منطقه محروم ایجاد کند.
وی با تاکید بر اینکه هدف از ایجاد پتروشیمی مکران فقط ایجاد هاب پتروشیمی نیست بلکه احداث صنایع پایین‌دستی نیز مدنظر است، گفت: ایجاد صنایع پایین‌دستی اشتغال پایدار ایجاد می‌کند و گسترش این صنایع به اقتصاد مردم محروم منطقه بسیار کمک خواهد کرد.
دبیر انجمن کارفرمایی پتروشیمی ایجاد پتروشیمی مکران را همچنین باعث ایجاد امنیت در استان سیستان و بلوچستان دانست و خاطرنشان کرد: بدون شک جایی که اقتصاد رشد کند، تولید وجود داشته باشد و  اشتغال پایدار ایجاد شود امنیت بهتری برقرار می‌شود.
مهدوی ابهری روند فعالیت پتروشیمی مکران را مثبت ارزیابی و تصریح کرد: حرکت‌های بسیار خوبی در پتروشیمی مکران انجام شده و برخی واحدها به صورت جدی آغاز به کار کرده‌اند، قراردادهای لازم برای ایجاد نیروگاه‌ها منعقد شده و شرایط بسیار امیدوار کننده است.
این کارشناس صنعت پتروشیمی با تاکید بر اینکه باید تمام مسئولان نظام را برای حمایت از این مهم قانع کنیم، خاطرنشان کرد: همه مسئولان باید کمک کنند تا این هاب پتروشیمی به بهترین شکل ایجاد شود.
وی با رد اظهاراتی که در خصوص ایجاد آلودگی‌ در سواحل مکران توسط پتروشیمی مطرح می‌شود، تصریح کرد: هیچ آلودگی‌ای توسط پتروشیمی مکران در سواحل ایجاد نمی‌شود چراکه محصولات تولیدی با بسته‌بندی‌های استاندارد وارد کشتی‌ها شده و به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

مهدوی ابهری ادامه داد: گفته می‌شود در فلرها گازی سوخته می‌شود که ممکن است هوا را آلوده کند اما با تدابیری که اندیشیده شده این‌گونه اظهارات جایگاهی ندارد چراکه از تکنولوژی های جدید در پتروشیمی مکران استفاده شده که آب سواحل آلوده نمی‌شود و بحث هوا هم آلودگی‌ به حداقل‌هایی می‌رسد که اصلا مشکلی ندارد.
وی با تاکید بر آنکه باید به جایی برسیم که از خوراک‌های متنوع در پتروشیمی استفاده کنیم، اظهار کرد: تنها خوراک متان نباید استفاده شود، امکان استفاده از خوراک‌های دیگر هم باید فراهم شود، تحقق این امر می‌تواند مجموعه کاملی از تولید را در پتروشیمی مکران بوجود آورد.
دبیر انجمن کارفرمایی پتروشیمی درباره پیش‌بینی‌اش از آینده پتروشیمی مکران گفت: اگر همه مسئولان با اراده دست به دست هم دهند و کمک کنند آینده خوبی برای پتروشیمی مکران رقم خواهد خورد، با توجه به وجود موقعیت جغرافیایی و استراتژیک در استان سیستان و بلوچستان، پتروشیمی مکران می‌تواند برای کشور ما در بحث پتروشیمی و تولید و صادرات بسیار مفید باشد.
مهدوی ابهری با پیشنهاد این که باید پتروشیمی مکران را برجسته کنیم تا کل حاکمیت پشت این پروژه قرار گیرند و از آن حمایت کنند، خاطرنشان کرد: این شرکت در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی است، لذا همه مسئولان، وزارتخانه‌ها و نهادها باید پای کار بیایند تا پتروشیمی مکران بتواند اهدافی که بر اساس آن تشکیل یافته را محقق کند.
وی در با بیان اینکه هم‌اکنون حمایت‌ها آنطور که شایسته پتروشیمی مکران باشد، نیست گفت: متاسفانه حمایت‌ها کامل نیست که باید سرعت و قدرت بگیرد.
دبیر انجمن کارفرمایی پتروشیمی در خاتمه از رسانه‌ها و مسئولان خواست تا پیگیر فعالیت‌های پتروشیمی مکران باشند تا این مهم به بهترین شکل محقق شود.
 
منبع: روابط عمومی پتروشیمی
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
احمد اعیانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
واقعا اگر مثل عسلویه در سال های 75-80 بشه عالی میشه.من در آن سالها در کار خلاف و در عسلویه بودم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار