پیگیری های رسانه ای و مطالبات مردمی در فضای مجازی بالاخره نتیجه داد و مسئولان شهرستان خاش را بر آن داشت تا آستین ها را بالازده و برای ساخت مدرسه و نیز برق رسانی به روستای محروم شریف آباد قرتوره در بخش مرکزی این شهرستان اقدام کنند.
کد خبر: ۳۶۱۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳ 15 January 2017
به گزارش ایرنا با پیگیریهای صورت گرفته از سوی دولتمردان و مشارکت بخشداری مرکزی خاش و جمعی از افراد نیکوکار ساخت یکباب فضای آموزشی یک‌کلاسه در کوتاهترین زمان از هفته آینده در روستای شریف آباد قرتوره بخش مرکزی این شهرستان آغاز می شود.
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شهرستان خاش گفت: بازدید مستمر از مناطق شهری، روستایی و عشایری، دیدار با مردم و تلاش برای شناسایی مشکلات از وظایف مهم مسئولان است.
محمد احمدی اظهار داشت: وجود مدارس کپری در نقاط مختلف شهرستان خاش درد بزرگی است که برای درمان آن همگان باید بسیج شوند.
بخشدار مرکزی شهرستان خاش نیز با تقدیر از انعکاس این مشکل و مسئولیت پذیری ساکنان منطقه نسبت به پیگیری برای رفع مشکل فضای آموزشی این روستا گفت: مدرسه ابتدایی این روستا به درخواست مردم در سالجاری به همت آموزش و پرورش شهرستان کد آموزشی دریافت کرده و یک‌معلم دلسوز در این روستا دانش آموزان را آموزش می دهد.
مجتبی شجاعی افزود: نیاز است همه با عزم‌ عمومی به میدان آیند و به عنوان بازوان نظام تعلیم و تربیت به آموزش و پرورش کمک‌ کرده و بستر توسعه عدالت آموزشی را که از سیاستهای اصلی دولت است فراهم آوریم.
وی ادامه داد: روستای یادشده که جمعیت زیادی نیز ندارد فاقد برق است که با پیگیریهای فرمانداری شهرستان، بخشداری مرکزی و اداره برق هم‌ اکنون پروژه برقرسانی به این روستا و روستای همجوار با اعتباری قابل توجه به طول 18 کیلومتر تحویل پیمانکار شده است.
**آموزش و پرورش برای حل مشکل فضای آموزشی قرتوره خاش جدی است
مدیر آموزش و پرورش شهرستان خاش نیز گفت: دانش آموزان منطقه روستایی عشایری قرتوره از مشکل نبود فضای آموزشی استاندارد رنج می بردند که این اداره تلاش می کند در این زمینه خدمات مناسبی به دانش آموزان عزیز ارائه دهد.
قاسم کوچکزایی افزود: در بازدید امروز از روستای شریف‌آباد قرتوره و دبستان شهید همت شریف‌آباد قرتوره دستور داده شد محل درس خواندن دانش آموزان از کپر به یکی از خانه های محل مذکور منتقل و قرار شد با کمک خیران یک دستگاه کانکس تهیه و یا یک اتاق 4×3 برای دانش آموزان ساخته شود.
وی اظهار داشت: روستای تازه تاسیس 'شریف آباد قرتوره' بخش مرکزی خاش از خدمات دولت در بخش های مختلف محروم بوده و ساکنان آن محروم و از قشری ضعیف و کم درآمد هستند.
کوچکزایی بیان کرد: اهالی شریف آباد خانه های کپری دارند و این روستا هنوز برق و آب ندارد و به تازگی تبدیل به یک منطقه روستا نشین شده است.
مدیر آموزش و پرورش خاش با اشاره به اینکه ارتباط نزدیک ایرنا با آموزش و پرورش و پیگیری برای حل مشکلات مردم به ویژه دانش آموزان و فرهنگیان سبب رفع مشکل فضای آموزشی در یک منطقه محروم روستایی شد که این پیگیری ها و ارتباط نزدیک و تعامل ایرنا با مجموعه مدیریت آموزش و پرورش قابل تقدیر است.
علی کرد نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی نیز پس از آگاهی از شرایط بد تحصیلی دانش آموزان دبستان شهید همت قرتوره گفت: ضمن عذر خواهی از طرف مسئولان در اسرع وقت نسبت به تهیه کانکس برای دانش آموزان عزیز اقدام خواهد شد.
ساکنان روستای شریف آباد قرتوره بخش مرکزی خاش از پیگیری های نماینده مردم خاش در مجلس، فرمانداری، بخشداری مرکزی و مدیر آموزش و پرورش برای ساخت یک کلاس درس و یا اختصاص کانکس و تلاش برای حذف کلاس کپری روستا تقدیر و اظهار امیدواری کردند با مشارکت خیران و حمایت های دولت یک باب مدرسه مجهز و استاندارد در این منطقه محروم ایجاد شود و در آینده نیز خدمات دولت در حوزه های مختلف مورد توجه قرار گیرد.
این روستای تازه تاسیس از نعمت آب و برق هم محروم است.
شمار از مردم ساکن در روستای قرتوره به خبرنگار ایرنا گفتند: دانش‌آموزان دبستان شهید همت قرتوره از نعمت آب و برق و داشتن مدرسه‌ مناسب محروم و در فصل سرد سال شرایط سختی را متحمل می شوند.
روستای شریف آباد قرتوره از توابع بخش مرکزی در 20 کیلومتری خاش قرار دارد و ساکنان آن بیشتر به شیوه عشایری زندگی می کنند.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار