بانوی پر تلاش ایوانی با احداث استخر پرورش ماهی سعی در ایجاد اشتغال وتحقق اقتصاد مقاومتی را دارد.
کد خبر: ۳۶۱۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱ 16 January 2017

به گزارش تابناک ایلام ؛ چندسالی است که مقام معظم رهبری در جلسات و دیدارهای مختلف با مردم و ارکان مختلف کشوری بر تحقق نقش اقتصاد مقاومتی در جامعه تاکید می‌کنند و تنها راه برون‌رفت از وضعیت نامناسب اقتصادی و مقابله با تحریم‌های ظالمانه دشمن را توجه ویژه به این بحث می‌دانند.

محدودیت ذخایر دریا و منابع آبی در کنار افزایش روز افزون جمعیت کره زمین باعث شد تا انسان برای تامین پروتئین سالم به پرورش انواع آبزیان در محیط های مصنوعی و در حاشیه آبهای باز و بسته روی آورد.

پرورش ماهیان گرمابی اما از روش هایی است که برای بالا بردن سطح تولید رواج یافته است و می تواند با فراهم کردن بستری از اشتغال چرخ تولید را به چرخش درآورد.

باید گفت افزایش تولید وسودآوری در واحد سطح و کاهش میزان هزینه مهمترین هدف توسعه پرورش ماهیان گرمابی است و در هر محیط پرورشی ماهیان برای رشد بهتر باید قابلیت زیست در شرایط اقلیمی مورد نظر را داشته باشند و در برابر بیماری ها نیز مقاوم باشند.

خوش خوراک بودن ماهیان پرورشی مسئله با اهمیت دیگری بوده که باید در مدیریت پرورش مورد توجه قرار بگیرد تا بازاریابی این نوع تولیدات با چالش های جدی همراه نباشد.

 

 

خانم صفیه صادقی از بانوان شهرستان ایوان است که با همت والای خود تصمیم به  ایجاد استخر پرورش ماهی گرمابی در منطقه پلنگرد شهرستان ایوان نموده است.

صادقی اظهار کرد: متولد1354درشهرستان ایوان هستم ،باتوجه منویات رهبر معظم انقلاب در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه و علاقه شخصی ، تصمیم به ایجاد یک استخر به مساحت 3500متز مربع نمودم ،ابتدا در این راستا باکارشناسان وافراد با تجربه در این زمینه مشورت نمودم و توانستم اطلاعات لازم را در این زمینه کسب نمایم .

صادقی گفت:ازآنجا که بسیج سازندگی شهرستان از طرح های اقتصاد مقاومتی در شهرستان استقبال می کند،طرح مربوطه را در این زمینه ارائه نمودم و با پیگیری هایی ها و کارشناسی هایی که در این زمینه صورت گرفت طرح مورد قبول قرار گرفت و سرانجام توانستم از طریق بسیج سازندگی شهرستان مبلغ 300میلیون ریال تسهیلات دریافت نمایم.

وی افزود :سریعاٌ با دریافت این مبلغ شروع به اجرای طرح نمودم ازآنجایی که مقید به فعالیت نکردن بانوان در راستای فعالیت های  اقتصادی نیستم از ابتدای شروع کار تاکنون خود در بطن کار بودم و نظارت لازم را بر پروژه مربوطه داشته ام  خوشبختانه طی چند ماه توانستم استخر پرورش ماهی را راه اندازی کنم .

صادقی بیان داشت:در حال حاضر 2هزار قطعه بچه ماهی گرمابی در این استخر در حال پرورش است که درصورت امکان این تعداد افزایش پیدا خواهد کرد وباور قلبی اینجانب این است زمانی که یک کارآفرین وارد عرصه اقتصاد مقاومتی می شود می تواند برای چندین نفر اشتغال زایی داشته باشد و این طرح نیز برای ۳ نفربه صورت مستقیم  اشتغال زایی  در پی داشته است.

وی با ابراز رضایت کامل از حمایت های بسیج سازندگی گفت: حقیقتا حضور بسیج در همه عرصه ها بخصوص اقتصاد و بی نیازی از بیگانه موفقیت آمیز بوده است.

 

 

جویزر
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار