خانم دکتر جوان، جایگزین آقای دکتر جوان
مراسم تودیع و معارفه مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان با حضور استاندار، نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و معاون رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و جمعی از مدیران استانی و سازمانی، نماینده سمن های محیط زیستی و کارکنان محیط زیست و اصحاب رسانه برگزار شد.
کد خبر: ۳۶۱۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۲ 16 January 2017
به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان در ابتدای برنامه دکتر سعید محمودی مدیرکل سابق حفاظت محیط زیست استان ضمن خیر مقدم و خوش آمدگویی، گزارشی از اقدامات انجام شده را ارائه کرد.
محمودی گفت: وضعیت محیط زیست امروز کشور ما نگاه به محیط زیست را متفاوت کرده است. امروز کشور در نقطه بحرانی قرار گرفته از نظر اقلیمی بارش کم، افزایش دما، اقتصاد و زندگی روزمره مردم را مختل کرده و منجر به فقر اقتصادی شده. امروزه مدیریت محیط زیست نگاه ویژه ای را می طلبد.
وی افزود: نگاه فرابخشی و بین بخشی لازم است. زیرساخت های خدماتی لازم است.آموزش بخش مهمی در بحث محیط زیست است. در کنار رفاه اجتماعی- هدف نهایی برقراری عدالت اجتماعی بین نسل هاست. چالش بزرگ امروز آلودگی های محیط زیست است. با درایت استاندار و حساسیت سرکار خانم ابتکار سند زیست محیطی استان تشکیل شد.
در ادامه برنامه مراسم تودیع و معارفه مدیرکل حفاظت محیط زیست، هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان ضمن تسلیت ارتحال آقای هاشمی رفسنجانی بیان داشت: با اشاره به نقش ارزشمند محیط زیست در سالهای اخیر، مدیران با انگیزه ای چون دکتر محمودی و دکتر پورملائی برای کشور ارزشمندند. کسانیکه به رسالت انسانی خود پی برده و برای فرصت های کشور سرمایه گزاری می کنند.
هاشمی افزود: یک نگاه بلند و ارزشمند باید به همه ی آنان که دل در گرو توسعه استان دارند باید داشت آینده از آن استان شماست قطعا توسعه ی سواحل مکران در سطح ملی برکاتش قابل رویت خواهد بود.
همچنین در این مراسم آیت الله سلیمانی امام جمعه زاهدان و نماینده ولی فقیه در استان بیان داشت: در جامعه فرهنگ پاسداشت محیط زیست نهادینه نشده است و بی رحمانه به تخریب جنگل و قطع درختان و کشتار دام و طیور می پردازیم.
وی افزود نقش صدا سیما، مطبوعات، امامان جمعه و جماعات، روحانیون مساجد در نشر فرهنگ حفظ و حمایت از محیط زیست را نباید نادیده گرفت، این جهالت حاکم بر جامعه در آینده کشور را دچار بحران زیست محیطی خواهد کرد.
در ادامه برنامه مراسم تودیع و معارفه مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان، جزینی زاده مدیرکل حراست سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هرگونه برداشت غیر اصولی از منابع طبیعی ظلمی بزرگ به مجموعه محیط زیست خواهد بود. نگاه ویژه و محیط زیستی استاندار همه مرهون توجه مقام معظم رهبری  است.که این حساسیت را بوجود آورده اند.
جزینی افزود: باید شرایطی را فراهم کنیم که مشارکت همه ی مردم در بحث تصمیم گیری برای محیط زیست وجود داشته باشد و در کنار مشارکت مردم آنچه اهمیت دارد قانونمندی است.
در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان فرشجی معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن تسلیت به مناسبت رحلت آقای هاشمی رفسنجانی ریاست فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، بیان داشت: تغییر به خودی خود خوب و دارای چالش است و این موجب اطلاع پیدا کردن از نقاط ضعف و توان می شود. مدیر بدون همکاری، کاری از پیش نمی برد و مسئولیتها و کارها با همکاری خوب به پیش می رود.
فرشچی گفت: در سالهای قبل طرح توسعه سواحل مکران در دستور کار قرار گرفت و محیط زیست دریایی روی پهنه بندی این منطقه شروع به تحقیق و کارکرد نمود و ارگانهای مختلفی موظف به اقدام در این زمینه  در استان سیستان و بلوچستان شدند.
وی افزود: توسعه سواحل مکران همه چیز استان را تغییر خواهد داد، باید با همکاری و توکل به خدا این استان را به الماس کشور تبدیل کنیم.
در پایان این مراسم نیره پورملائی مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان ضمن گرامی داشت حضور مدیران و مسئولان کشوری و استانی و همچنین نماینده ولی فقیه در استان آیت الله سلیمانی به تشریح برنامه های آتی این اداره کل پرداخت.
پورملائی گفت: افزایش ضریب حفاظتی در برابر بحرانهای محیط زیستی و پیشگیری ها، رویکرد جدید در محیط زیست دریایی با هدف توسعه همه جانبه ی آن، اجرای دقیق برنامه و دستورالعملها محیط زیستی، توسعه ایستگاههای پایش محیط زیست، اجرای دقیق برنامه های بالا دستی در حوزه های توسعه و محیط زیست، استفاده از ظرفیتهای استانی اعم از تشکل های محیط زیستی و اصحاب رسانه در جهت تحقق اهداف سازمان حفاظت محیط زیست از اولویت های کاری جدید این اداره کل می باشد.
 
رزومه و مشخصات دکتر نیره پورملائی مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان
دکتر نیره پورملائی – متولد 1358
رشته تحصیلی:
مقطع کارشناسی مهندسی محیط زیست
مقطع کارشناسی ارشد مدیریت محیط زیست
مقطع دکتری مدیریت محیط زیست
سوابق شغلی، اجرایی و آموزشی:
مسئول آموزش
رئیس اداره محیط زیست انسانی
مشاور اجرایی اداره کل
معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان
مدرس دانشگاه پیام نور زاهدان
عضو انتخابی شورای نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان
مهمترین اقدامات:
تهیه گزارش های تخصصی مربوط به محیط زیست
پیگیری برنامه ها و طرح های موضوعی استان
اجرای دقیق و اصولی ارزیابی زیست محیطی
اجرای برنامه مدیریت سبز در استان و کسب مقام اول در کشور در سال92
تهیه طرح جامع مدیریت پسماند استان
تهیه طرح استراتژی های محیط زیست استان
اجرای طرح محیط بان دانش آموز در سطح مدارس استان
اعم برخی برنامه ها برنامه ها:
تهیه برش اجرایی طرح مدیریت زیست بومی تالاب بین المللی هامون
نظارت بر ارزیابی اجرای محیط زیست در طرح های توسعه
توسعه ایستگاه پایش محیط زیست و برخورد با آلوده کنندگان محیط زیست
اجرای برنامه های مدیریت سبز
استفاده از توان تشکل های زیست محیطی در آگاه سازی مردم
افزایش ضریب حفاظتی مناطق تحت مدیریت و حساس ساحلی و دریایی

تابناک سیستان و بلوچستان ضمن تشکر از همکاری های اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در دوران مدیریت آقای دکتر محمودی، انتصاب جدید را به سرکار خانم دکتر پورملائی تبریک گفته و از حمایت های ایشان درخصوص همکاری با رسانه ها در مراسم معارفه تقدیر می نماید.
انتصاب اولین زن مدیرکل حفاظت محیط زیست در سیستان و بلوچستان/ تودیع و معارفه مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان 
انتصاب اولین زن مدیرکل حفاظت محیط زیست در سیستان و بلوچستان/ تودیع و معارفه مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان 
انتصاب اولین زن مدیرکل حفاظت محیط زیست در سیستان و بلوچستان/ تودیع و معارفه مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان 
انتصاب اولین زن مدیرکل حفاظت محیط زیست در سیستان و بلوچستان/ تودیع و معارفه مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار