کد خبر: ۳۶۲۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۵ 18 January 2017

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: امسال با راه اندازی واحدهای تعطیل، راکد و نیمه فعال 2 هزار و 500 شغل در بخش صنعت استان ایجاد شده است.

به گزارش ایرنا علی اوسط هاشمی سه شنبه شب در هفدهمین نشست ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: دولت تدبیر و امید در سخت ترین شرایط اقتصادی حاکم بر کشور توانست با راه اندازی واحدهای تعطیل، راکد و نیمه فعال، این تعداد شغل را در استان ایجاد کند.
وی بیان کرد: ایجاد اشتغال در بخش صنعت به دلیل پراکندگی آن در سیستان و بلوچستان بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.
وی با اشاره به تجهیز بندر شهید بهشتی افزود: برداشت 405 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای سرمایه گذاری در توسعه و تجهیز بندر شهید بهشتی چابهار نهایی شده است.
وی ادامه داد: 9 جرثقیل بزرگ با ظرفیت بالا پنجشنبه هفته جاری وارد بندر شهید بهشتی چابهار می شود و رسیدن این تجهیزات فردایی بهتر را برای استان رقم می زند.
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اثرات ملموس برجام گفت: تجهیزات بندر شهید بهشتی چابهار ابتدا قرار بود که از چین خریداری شود که به برکت برجام توانستیم این تجهیزات را از آلمان خریداری کنیم.
هاشمی با اشاره به انتخاب هیات مدیره جدید کارخانه لاستیک تایر سیستان اظهار داشت: تجهیزات این کارخانه در حال خریداری از اروپاست و به زودی تکمیل می شود.
وی بیان کرد: برای تشویق سرمایه گذاری در بخش معادن سیستان و بلوچستان باید بسته های تشویقی خوبی در نظر گرفته شود تا میل به سرمایه گذاری در این بخش افزایش پیدا کند.
وی تصریح کرد: خانه معدن سازمان صنعت معدن و تجارت و نظام مهندسی استان از کسانی که در زمینه اکتشافات معادن فعالیت دارند دعوت می کند تا در بخش استخراخ نیز همکاری داشته باشند.
وی خاطر نشان کرد: اولویت بهره برداری از ذخایر معادن در سیستان و بلوچستان با نیروهای بومی استان است.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: 450 نفر بومی در قالب 15 شرکت کار اکتشاف معادن در استان را انجام می دهند و توانسته اند به پهنه های خوب معدنی دست پیدا کنند.
هاشمی اظهار داشت: نیاز است تا از این افراد در استخراج و بهره وری معادن نیز استفاده شود.
وی افزود: اتاق بازرگانی سیستان و بلوچستان به دلیل اینکه با نقش آفرینان در سرمایه گذاری ارتباط تشکیلاتی دارد باید صندوق توسعه استان را ایجاد کند.
وی ادامه داد: با ایجاد این صندوق و اعتماد سازی میان مردم می توانیم سرمایه آنان را در بخش معدن جذب کنیم.
وی اضافه کرد: یکی از بانک های عامل را باید پشتوانه این حرکت قرار داد تا اشتیاق مردم نسبت به سرمایه گذاری در بخش معدن افزایش یابد.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بین اتاق بازرگانی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی استان یک گروهی ایجاد شود تا از سرمایه های مردمی در اختیار حداکثر استفاده را کرد.
هاشمی اظهار داشت: مجمع بانک های سیستان و بلوچستان به منظور بررسی عملکرد بانک ها در سرمایه گذاری در استان به زودی تشکیل می شود.
وی افزود: هر بانکی که توانسته باشد پول مردم را در مسیر منافع سیستان و بلوچستان و جامعه بکار گیرد را معرفی می کنیم.
وی ادامه داد: هر بانکی را هم که در این مسیر تعلل کرده باشد به مردم معرفی می کنیم تا مردم بدانند کدام بانک به خوبی به منافعشان می اندیشد و کدام بانک پول جمع می کند و در خارج از استان به سرمایه گذاری می پردازد.
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به نقش مهم رسانه در اطلاع رسانی و آگاهی بخشیدن به مردم گفت: تمام طرح های عمرانی و توسعه ای در استان باید پیوست رسانه ای و اجتماعی داشته باشند.
هاشمی اظهار داشت: برای حمایت از رسانه های سیستان و بلوچستان در سازمان برنامه و بودجه استان ردیف خاصی ایجاد شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: 452 واحد تولیدی در سامانه بهین یاب تا کنون نام نویسی کردند که 332 واحد تولیدی به بانک های عامل معرفی شدند که از این تعداد به 111 واحد تولیدی تسهیلات پرداخت شده است.
نادر میرشکار اظهار داشت: 32 واحد تولیدی در بخش صنعت و معدن و 79 واحد نیز در بخش کشاورزی تا کنون تسهیلات دریافت کردند.
وی بیان کرد: 22 واحد تولیدی راکد در سیستان و بلوچستان با اشتغال 440 نفر امسال در استان راه اندازی شده است.
وی تصریح کرد: 31 واحد تولیدی که با ظرفیت کم مشغول به کار بودند با اشتغالزایی 350 نفر در سیستان و بلوچستان دوباره احیا شدند.
وی خاطر نشان کرد: 64 واحد تولیدی با اشتغالزایی 782 نفر در سیستان و بلوچستان امسال افتتاح و به مرحله تولید رسیده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: 15 واحد تولیدی در دهه فجر امسال در استان به بهره برداری می رسد.
میرشکار اظهار داشت: کارخانه مس چهل کوره نیز با 95 درصد پیشرفت فیزیکی امسال به بهره برداری خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار