کد خبر: ۳۶۵۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۵ 23 January 2017
افزایش صادرات غیرنفتی، توسعه روابط و افزایش تردد کامیون های ایران و افغانستان در مرز با هدف روان سازی مبادلات اقتصادی تجار از جمله اهداف و مزایای راه اندازی پایانه تخصصی صادرات محصولات کشاورزی و موادغذایی در مرز میلک شهرستان هیرمند در شمال سیستان و بلوچستان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مرحله نخست پایانه تخصصی صادرات محصولات کشاورزی و موادغذایی از سوی سیدمحمدحسن میری یکی از صادر کنندگان نمونه استان با سرمایه گذاری 35 میلیارد ریال راه اندازی شده است.
نادر میرشکار با بیان اینکه این پایانه مرزی در مجموع با گستره 150 هزار متر مربع در سه مرحله ساخته می شود، گفت: عملیات ساخت مرحله نخست این پایانه تخصصی صادراتی از اوایل امسال آغاز شد و در مدت هشت ماه به اتمام رسید.
وی افزود: مرحله نخست این پایانه شامل باسکول 80 تنی، ساختمان های اداری برای استقرار ادارات دولتی و شرکت های صادراتی، سردرب و گیت ورود و خروج، مهمانسرا، محل تخلیه و بارگیری و استراحتگاه رانندگان است.
وی ادامه داد: در 2 مرحله بعدی انبارهای مسقف، سردخانه، مرکز بسته بندی کالا و سرسرای برگزاری نمایشگاه تخصصی مرزی میان ایران و افغانستان ساخته و راه اندازی خواهد شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان افزایش صادرات غیر نفتی، توسعه روابط ایران و افغانستان و افزایش تردد کامیونها و تریلی های 2 کشور در مرز با هدف روان سازی مبادلات اقتصادی تجار را از جمله اهداف و مزایای راه اندازی این پایانه تخصصی در محدوده مرزی میلک از توابع شهرستان هیرمند در شمال استان عنوان کرد.
نخستین پایانه تخصصی صادرات محصولات کشاورزی و مواد غذایی جنوب شرق کشور روز پنجشنبه 30 دی 95 در مرز میلک (نزدیک مرز میان ایران و افغانستان) با حضور شماری از مسئولان به بهره برداری رسید.
به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان ایران حدود 300 کیلومتر با ولایات نیمروز و فراه افغانستان هم مرز است.
منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار