کد خبر: ۳۷۷۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۲ 14 February 2017
رسید، که شامل 5 سند مهم همکاری در حوزه‌های مختلف علمی، فناوری، مخابراتی، اقتصادی و تجاری است که توسط وزرا و مسئولان دو کشور در حضور روسای دو دولت و در محل رسمی ملاقات امضاء شد.

2.  آنچه در میهمانی سفارت سوئد و در حاشیه افتتاح دفتر اقتصادی سوئد در تهران امضا شد، صرفاً چند توافق بین بخش خصوصی ایران و بخش خصوصی سوئد بود که به عنوان نماد افتتاح دفتر تجاری و نشان دادن عزم نخست‌وزیر برای حمایت از فعالیت بخش خصوصی سوئد در ایران انجام شد که خلاف هیچ رویه بین‌المللی نبوده و بسیار معمول است.

3. یکی از برنامه‌های اصلی مراسم در اقامتگاه سفیر سوئد، افتتاح دفتر اقتصادی سوئد در ایران توسط نخست وزیر این کشور بود که گامی مهم در راستای گسترش هرچه بیشتر همکاری‌های اقتصادی دو کشور و تبدیل توافقات روی کاغذ به اقدامات عملی و اجرایی محسوب می‌شود. امضای توافق‌های بخش‌های خصوصی دو کشور به عنوان نماد شروع همکاری‌های عملی بخش خصوصی با افتتاح این دفتر صورت گرفت.

4.  ضیافت در اقامتگاه سفیر سوئد در پایان سفر و به افتخار نخست وزیر آن کشور برگزار شد. این مراسم در چارچوب عرف رایج و مقررات بین‌المللی حاکم بر نمایندگی‌های دیپلماتیک که همواره در کشور ما مورد احترام بوده و مبنای حضور نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج نیز هست، برگزار شد. حضور مقامات کشور در چنین مراسمی با رعایت موارد ضروری و بر اساس عمل متقابل صورت می‌گیرد و تصمیم شخصی نیست. این مشارکت محدود و ضابطه‌مند، در دولت‌های مختلف قبلی نیز بدون حاشیه‌سازی و تحریک افکار عمومی صورت می‌گرفته و موضوع تازه‌ای نیست.

5. در تاریخ روابط دو کشور این اولین سفر دوجانبه نخست وزیر سوئد به کشورمان است که علاوه بر ملاقات با مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری، دستاوردهای زیادی به ویژه در حوزه اقتصادی به همراه داشت که موید اراده رهبران دو کشور برای تعمیق روابط دوجانبه و چندجانبه در تمام زمینه‌ها می‌باشد و خود نشان‌دهنده علاقه اروپا و جهان برای همکاری با ایران عزتمند، مستقل و ثبات‌آفرین علیرغم فضاسازی‌های مسموم صهیونیست‌ها و حامیان آنهاست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار