کد خبر: ۳۷۷۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹ 14 February 2017
یک مسئول میراث فرهنگی با اشاره به اینکه بیشتر شکایات مسافرین از رفتار راهنمایان غیر کارت‌دار است که مدیران دفاترخدمات مسافرتی همراه تور اعزام می‌کنند، گفت: برخی مدیران دفاتر خدمات مسافرتی با اعتبار گردشگری کشور بازی می‌کنند.
 
به گزارش تسنیم، رجبعلی خسروآبادی با اظهار اینکه قانون بر اساس سیاست‌های فرهنگی، اجتماعی و امنیتی کشور  وظایف و اختیارات راهنمایان را در قبال گردشگران به روشنی مشخص کرده است، خواستار ارتباط هوشمندانه راهنمایان با گردشگران داخلی و خارجی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران گفت: راهنمایان سفیران فرهنگی کشور محسوب می‌شوند و ماحصل و تلاش صنعت گردشگری به دست آنها  سپرده می‌شود پس عملکرد راهنما در همه ابعاد رفتاری باید مورد تایید و خواست گردشگری کشور باشد.

خسروآبادی با اظهار اینکه به اندازه نیاز گردشگری پایتخت راهنمای تور در تهران آماده همکاری با دفاتر خدمات مسافرتی است، افزود: مشکل استفاده از راهنمای غیر کارت دار کمبود نیرو آموزش دیده در این بخش نیست، بلکه کسب درآمد بیشتر و یا اجرای تورهای ممنوعه از سوی تعداد اندکی از دفاتر خدمات مسافرتی است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران گفت: رفتار مناسب راهنمایان گردشگری می‌تواند کاستی‌های احتمالی در بخش زیرساخت‌های خدمات را برای گردشگران بپوشاند و در مقابل یک رفتار غیر حرفه ای راهنما موجب می‌شود عملکرد درست تمامی بخش‌های صنعت گردشگری کشور زیر سوال برود.

وی در همایش ارتباطات با گردشگران در راهنمایی گشت‌ها افزود: بیشتر شکایات مسافرین از عملکرد و رفتار راهنمایان غیر کارت دار است که مدیران دفاترخدمات مسافرتی همراه تور اعزام می‌کنند، علیرغم اینکه بارها از عواقب و پیامدهای غیر قانونی این اقدام هشدارهای لازم اعلام شده اما تعداد اندکی از مدیران دفاتر خدمات مسافرتی با اعتبار گردشگری کشور بازی می‌کنند.

خسروآبادی گفت: پیشگیری از رخ داد اشتباهات در صنعت گردشگری بسیار کم هزینه تر از هر اقدام پس از آن خواهد بود و آموزش و افزایش آگاهی شاغلین در صنعت گردشگری می‌تواند خطای انسانی را در صنعت گردشگری به حداقل برساند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران با اعلام اینکه در این دوره آموزشی راهنمایان با اقدامات رفتاری و قانونی در برخورد با گردشگران آشنا شدند، افزود: با توجه به تعداد بالای راهنمایان فعال در سطح استان تهران دوره‌های آموزشی توسط اداره حراست و معاونت گردشگری استان به صورت متناوب تا پایان سال برای همه راهنمایان پایتخت برگزار خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار