کد خبر: ۳۷۷۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰ 14 February 2017
معاون امور بین المللی و حقوقی پلیس فتای ناجا اعلام کرد که 80 درصد جرایم فضای سایبری در کشورمان با انگیزه های مالی انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، سرهنگ حسین رمضانی درباره جرایمی که در فضای سایبر اتفاق می‌افتد گفت: در کشورمان بالای 80 درصد از جرایم با انگیزه مالی اتفاق می افتد. درصدی به مباحث اخلاقی و تنها دو الی سه درصد مربوط به جرایم امنیتی است.

معاون امور بین المللی و حقوقی پلیس فتای ناجا مهمترین مشکل فضای مجازی را بی هویت بودن کاربران دانست و گفت: وقتی کاربر وارد اینترنت می شود مشخص نیست چه کسی است، از کجا است و برای چه دلیلی از اینترنت دارد استفاده می کند. باید مشخص باشد کاربر نهایی چه کسی است، از کجا آمده است و برای چه نیتی استفاده می کند. بنابراین نباید از یک آی پی، چند نفر استفاده کنند. فرض کنیم خودروهایی که در تهران حضور دارند پلاک ندارند، در این شرایط هر کسی می تواند هر تخلفی انجام دهد بدون اینکه شناسایی شود.

رمضانی با رد این موضوع که پلیس فتا تنها در صورت اعلام شکایت اقدام خواهد کرد، گفت: چندین نوع جرم داریم؛ یکی از این جرم ها این است که جرمی علیه شخصی اتفاق می افتد مانند نشر اکاذیب باشد یا باز کردن یک صفحه جعلی برای یک شخص. اینها نیاز به شکایت فرد است تا رسیدگی شود.

وی افزود: در مواردی مانند آموزش نحوه ساخت مواد مخدر و یا استعمال آن و همچنین عرضه و فروش داروهای تقلبی و غیر مجاز در فضای مجازی، پلیس منتظر شکایت مردم نمی‌ماند و برای برخورد با اینها عملیات های گسترده ای را انجام داده ایم.

معاون امور بین المللی و حقوقی پلیس فتای ناجا درباره بی هویت ماندن کاربران در فضای مجازی تصریح کرد: امنیت یک بحث مطلق نیست و هیچ وقت به صورت مطلق برای ایران یا تمام کشورهای دنیا حاصل نمی شود. مسئله امنیت در فضای سایبر نیز دغدغه همه کشور ها است.

وی در یک برنامه رادیویی درباره جرایمی که در فضای سایبر اتفاق می افتد گفت: در کشورمان بالای 80 از جرایم با انگیزه مالی اتفاق می افتد. درصدی به مباحث اخلاقی و تنها دو الی سه درصد مربوط به جرایم امنیتی می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار