مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان از اجرای 3 میلیون و508هزار و 314 نفر - ساعت آموزش های مهارتی در بخش دولتی استان طی ده ماهه نخست سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۳۷۸۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵ 15 February 2017

محمد جهانتیغی در گفت وگو با ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، ضمن تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی برای فراگیری مهارتها در بین جوانان استان گفت: علاقمندان به آموزشهای مهارتی طی ده ماهه سال جاری 21 هزار و 884نفر دوره معادل ، 3 میلیون و 508 هزار و 314 نفر – ساعت از آموزشهای مهارتی بهره مند شدند.

جهانتیغی افزود: طی 10 ماهه سال جاری، 2هزار و 206نفر دوره آموزشی معادل 357 هزار و 312 نفر – ساعت در بخش آموزشهای حاشیه شهر ، یک هزار و 559 نفر دوره آموزشی معادل 326هزار و 944 نفر – ساعت آموزشهای مهارتی در بخش زندان و 18 هزار و 199 نفر دوره آموزشی معادل 2 میلیون و 824 هزار و 58نفر – ساعت آموزشهای مهارتی در بخش های روستای، عشایری و پادگان در کل استان ارائه شده است.

وی خاطرنشان کرد: کسب مهارت و شرکت در دوره‌های آموزشی رایگان فنی و حرفه ای بهترین راهکار اشتغال و بهره‌گیری مفید از نیروی کار فعال جامعه است و دولت ها با این روش خواهند توانست میزان تولید و بهره وری را افزایش دهند.

جهانتیغی تصریح کرد: با افزایش جمعیت، بالا رفتن نرخ بیکاری ضرورت مشارکت افراد در فعالیتهای اقتصادی و نیاز به آموزش نیروی انسانی ماهر در زمینه های فنی و حرفه ای بیش از پیش احساس می شود از این رو اشاعه فرهنگ مهارت آموزی راهگشای اشتغال است .

وی با اشاره به رشته های آموزش داده شده در مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان بیان داشت: دوزنده چادر و مقنعه ، مانتو دوز ، پرورش دهنده جوجه بومی ، عرقگیری گیاهان دارویی ، کیف دوز چرم ، کاشی معرق ، نصاب وسایل حفاظتی و ایمنی ساختمان ، نصب و سیم کشی مدارهای الکتریکی ، برق کار تخصصی و لوله کشی کاز خانگی و تجاری از جمله مهمترین حرفه های آموزشی است .

جهانتیغی اذعان داشت: محوریت آموزشهای مهارتی فنی و حرفه ای مشاغل خانگی ، بازار محور و البته عدالت بنیان است چرا که این آموزشها با ایجاد فرصت اشتغال و درآمدز ایی برای صاحبان خود ، روند توسعه در استان را تسریع کرده و باعث توزیع عادلانه تردرآمد بین اقشار مختلف می شود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار