کد خبر: ۳۷۸۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶ 15 February 2017

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکهاختلاف سیاسی برگرفته از تزویر و نیرنگ همیشه برای مسلمانان عامل تفرقه و شکست بوده است، گفت: مشکلات امروز کشورهای اسلامی بدلیل نبود وحدت و اختلافات سیاسی همراه با تزویر است.

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، آیت الله عباسعلی سلیمانی در بیست و هشتمین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی بیان کرد: همایش این دوره عمدتاً بر محور بازخوانی معنای « جهاد» است. واژه‌ مقدسی که مورد سوء استفاده گروه‌های افراطی و تندرو قرار گرفته است.

وی افزود: سلفی‌ها با استناد به آیات متشابه، کفار را به دو گروه کافران درون جامعه اسلامی و کافران بیرون از جوامع اسلامی تقسیم‌بندی می‌کنند و سپس می‌گویند خدا به ما دستور داده است که نخست باید به مبارزه با کفار داخلی بپردازیم.

امام جمعه شهرستان زاهدان بیان کرد: از نظر آنان، هر کس مخالف عقایدشان باشد، حتی اگر رو به قبله نماز بخواند و به توحید و نبوت و معاد معتقد باشد، باز کافر است و ریختن خون آن را مباح می‌دانند.

وی اظهار کرد: خداوند در آیه ۱۲۳ سوره توبه می‌فرماید « یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا قاتِلُوا الَّذینَ یَلُونَکُمْ مِنَ الْکُفّارِ وَ لْیَجِدُوا فیکُمْ غِلْظَةً وَ اعْلَمُوا أَنَّ اللّهَ مَعَ الْمُتَّقینَ»، اى کسانى که ایمان آورده‌اید، با کافرانى که به شما نزدیک‌ترند، پیکار کنید، آن‌ها باید در شما شدت و خشونت احساس کنند، و بدانید خداوند با پرهیزگاران است.

آیت‌الله سلیمانی ادامه داد: سلفی‌ها از این آیه اینطور برداشت می‌کنند که باید بجای نبرد با کفار بیرون از سرزمین‌های اسلامی، به کسانی که در داخل امت اسلام با آنان اختلاف نظر دارند، حمله‌ور شوند.

وی افزود: گرچه قرآن کریم منافقان را دشمنان حقیقی قلمداد کرده است، اما یک جنگ علیه منافقان از نبی مکرم اسلام نداریم. خلفای راشدین هم حتی یک جنگ علیه منافقان نکردند، با اینکه بعد از جنگ احد، چهره منافقان نمایان شده بود.

امام جمعه شهرستان زاهدان بیان کرد: پیامبر(ص) هرگز به گروهی حمله نکرد، مگر اینکه آن گروه خودشان جنگ را بر ایشان تحمیل می‌کردند. سیره پیامبر(ص) این بود که به فرماندهان می‌گفتند شبانه حمله نکنید، زنان معاف از جنگ هستند، کودکان نباید کشته شوند و به کسانی که با شما در جنگ نیستند حمله نکنید.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی اظهار داشت: وجود اشتراکات فراوان میان مسلمانان نوعی رحمت در میان امت اسلامی است.

آیت‌الله سلیمانی با تاکید بر هوشیاری مسلمانان در برابر توطئه‌های تفرقه‌انگیز دشمنان گفت: سیستان و بلوچستان با داشتن اقوام و مذاهب مختلف به عنوان نماد و الگوی وحدت اسلامی است و از آحاد مردم و علمای شیعه و سنی خواست از وحدت و همدلی موجود پاسداری و حفاظت کنند.


انتهای پیام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار