کد خبر: ۳۷۸۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰ 15 February 2017

همایش شاهنامه خوانی با حضور اساتید، فرهیختگان و علاقه مندان به شاهنامه روز چهارشنبه در حاشیه نمایشگاه کتاب سیستان و بلوچستان در زاهدان برگزار شد.

به گزارش ایرنا در این همایش اساتید و فرهیختگانی از جمله عباس عارف، جواد محمدی خمک، محبعلی عزیزی، علیرضا باقری و صباغ زاده در وصف شاهنامه و فردوسی اشعاری را روایت کردند.
عباس عارف یکی از اساتید شاهنامه خوان در این همایش گفت: فردوسی یک کشور را نجات داد چرا که اگر نبود و شاهنامه ای وجود نداشت، اکنون فرهنگ ملی نداشتیم.
وی گفت: قدمت چندین هزار ساله سیستان و شهر سوخته، نشان از عمق تاریخ و فرهنگ در این دیار دارد.
وی ادامه داد: ایران نخستین میدان برای رویدادهای تاریخی در زمینه زبان و فرهنگ به شمار می رود.
استاد جواد محمدی خمک نیز گفت: در گذشته در زمینه فرهنگ امکانات و منابع انسانی کمی داشتیم به طوری حتی در گویندگی و تهیه کنندگی مجبور بودیم از نقاط دیگر دعوت کنیم.
وی افزود: اما اکنون بزرگان زیادی در عرصه فرهنگ و هنر استان و همچنین شاهنامه و شاهنامه خوانی می درخشند.
وی در عین حال به قیام های متعدد مردم سیستان در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: مردم سیستان در سال 62 پس از شهادت امام حسین (ع) علیه حاکمان جور آن زمان قیام کردند.
علیرضا باقری یکی از شعرا و نویسندگان سیستان و بلوچستان نیز با بیان اینکه ظرفیت های گسترده و عمیق شعر استان آن گونه که باید در ادبیات کشور جایگاه خود را پیدا نکرده است گفت: از عمده دلایل آن، وضعیت نشر آثار شاعران استان است.
به گزارش ایرنا هجدهمین نمایشگاه کتاب سیستان و بلوچستان تا 29 بهمن در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی زاهدان برای بازدید علاقه مندان دایر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار