معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: 417 میلیون دلار کالا از ابتدای امسال تا کنون به خارج از کشور صادر شده که نسبت به سال گذشته 12 درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۳۸۰۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۹ 20 February 2017
علی اصغر جمشید نژاد در حاشیه نشست توسعه صادرات غیر نفتی و شورای ساماندهی مبادلات مرزی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: افغانستان، پاکستان، ترکیه، کویت و امارات عمده کشورهای مقصد صادراتی استان بوده است.
وی بیان کرد: مواد شوینده، فرش، مصالح ساختمانی، مواد غذایی و مواد اولیه پتروشیمی از جمله اقلام صادراتی سیستان و بلوچستان به این کشورها بوده است.
وی تصریح کرد: 54 درصد صادرات از بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 26 درصد رشد داشته است.
وی خاطر نشان کرد: به دنبال این هستیم تا برای تجار در نقاط مرزی استان برای افزایش صادرات تسهیلاتی فراهم شود.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار گفت: به هر میزان تسهیلات در اختیار صادرکنندگان قرار داده شود به نفع تولیدات ملی برای صادرات است.
جمشید نژاد اظهار داشت: باید شیوه های رقابتی در بین تجار برای افزایش صادرات در نظر گرفته شود.
وی بیان کرد: بنگاههای اقتصادی سیستان و بلوچستان از فرصت های ایجاد شده در زمینه سرمایه گذاری در بازارچه های مرزی استان برای صادرات کالا استفاده کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در نشست توسعه صادرات غیر نفتی و شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان گفت: 614 میلیون دلار کل واردات از گمرکات، بازارچه های مرزی و منطقه آزاد تجاری چابهار بوده که عمده واردات از منطقه آزاد چابهار انجام شده است.
نادر میرشکار اظهار داشت: عمده واردات به سیستان و بلوچستان از کشورهای پاکستان، چین و تایوان بوده است.
وی بیان کرد: نمایشگاهی با همکاری شرکت نمایشگاههای کشور و با مشارکت استان های یزد و سیستان و بلوچستان روز جمعه این هفته در کراچی پاکستان افتتاح می شود.
وی ادامه داد: 23 واحد تولیدی و صادراتی از سیستان و بلوچستان برای شرکت در این نمایشگاه تاکنون ثبت نام کردند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: 700 هزار دلار میزان صادرات صنایع دستی استان از ابتدای سال تا کنون بوده است.
کامبیز مشتاق گوهری اظهار داشت: بیشترین بازار صنایع دستی سیستان و بلوچستان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بوده است.
وی بیان کرد: امسال نمایشگاه ویژه صنایع دستی سیستان و بلوچستان در مسقط پایتخت کشور عمان برگزار شد که صنعتگران ما توانستند فروش خوبی در این کشور داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار