کد خبر: ۳۸۰۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۵ 20 February 2017

چهل و سومین بیمارستان صحرایی سپاه در سیستان و بلوچستان صبح امروز با حضور مسئولان کشوری و استانی در دهستان مرزی "مورتان" از توابع شهرستان افتتاح شد.

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، این بیمارستان صحرایی به همت قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه پاسداران راه اندازی شده است.

مدیر سازمان بسیج جامعه پزشکی سیستان و بلوچستان در حاشیه مراسم افتتاح این بیمارستان گفت: پیش‌بینی می‌شود به 50 هزار نفر از مردم منطقه مورتان شهرستان سرباز در چهل و سومین بیمارستان صحرایی خدمات رایگان درمانی ارائه شود.

علیرضا سرگزی بیان کرد: بیمارستان صحرایی "شهید کوروش فیروزی" در دهستان "مورتان" واقع در نزدیکی مرز پاکستان افتتاح شده و دارای بخش‌های آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی، کلینیک عمومی، کلینک تخصصی، دندانپزشکی، داروخانه، آموزش بهداشت، بخش‌های بستری مردان و زنان با ظرفیت 32 تخت همچنین اتاق عمل شامل چهار تخت جراحی است.

وی با بیان اینکه این بیمارستان صحرایی به مدت 5 روز به مردم منطقه ارائه خدمت ارائه می‌کند، افزود: در این بیمارستان 2 متخصص رادیولوژی، 3 نفر جراح بیهوشی، 2 پزشک داخلی همچنین پزشکان اطفال، پوست، ارتوپدی و چشم فعال هستند.

مدیر بسیج جامعه پزشکی سیستان و بلوچستان گفت: بیش از 53 پزشک، متخصص عمومی و دندانپزشک و همچنین 87 نفر از پرسنل بهداشتی درمانی در این بیمارستان مستقر هستند.

سرگزی با اشاره به اینکه حدود 80 نفر پشتیبانی این بیمارستان را بر عهده دارند، بیان کرد: حدود 4.5 میلیارد ریال از محل مساعدت بهداری نیروی زمینی سپاه و بسیج جامعه پزشکی جهت برپایی این بیمارستان صحرایی هزینه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار