مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان؛
در حال حاضر آمادگی افتتاح ۸ مجتمع رفاهی در استان را داریم که در صورت افتتاح مقام استان از رتبه ۴ به رتبه ۲ کشوری ارتقا می‌یابد
کد خبر: ۳۸۱۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶ 21 February 2017
به گزارش تابناک خوزستان، مسعود مصدقی در دوازدهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی استانداری خوزستان به طرح جامع مجتمع‌های رفاهی و خدماتی در استان اشاره کرد و اظهار داشت: استان خوزستان از نظر ارائه خدمات رفاهی به دلیل پراکندگی و جذب سرمایه‌گذار وضعیت مناسبی نداشت و عمده سرمایه‌گذاران تمایل داشتند که در نقاط مطلوب سرمایه‌گذاری  کنند و این اقدام سبب شد مابقی نقاط فاقد سرمایه‌گذاری شوند.


با توجه به نکات یاد شده تصمیم گرفتیم که طرحی را برای ایجاد سرمایه گذاری در سایر نقاط استان طرح ریزی کنیم و از طریق این طرح امر سرمایه گذاری را با منطقی بهتر در سطح استان پیاده کنیم.


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: در حال حاضر آمادگی افتتاح 8 مجتمع رفاهی در استان را داریم که در صورت افتتاح مقام استان از رتبه 4 به رتبه 2 کشوری ارتقا می‌یابد. در حال حاضر طول شبکه راه‌های استان حدود 14 هزار کیلومتر است که اکثر سرمایه‌گذاران تمایل به سرمایه‌گذاری در 25 کیلومتری ورودی و خروجی شهر را دارند.


وی با بیان اینکه در این طرح 70 نقطه شناسایی شده که در صورت تحقق این نقاط ، نیاز استان در زمینه طول شبکه راه‌ها را تامین می‌کند، عنوان کرد: شبکه راه‌های استان بار 120 میلیون تردد را تحمل می‌کند که در مقایسه با سایر استان‌ها از بیشترین شبکه تردد به شمار می‌آید و این طرح علاوه بر کمک به شبکه راه‌های استان از بروز اتفاقاتی از جمله تصادف که حاصل خستگی رانندگان است، کمک‌های شایانی می‌شود.


مصدقی بیان کرد: مشوق‌هایی از جمله ارائه کمک‌های بلاعوض برای راه‌های دسترسی به مجتمع و نصب تابلوهای اطلاع‌رسانی در نظر گرفته شده ‌و با توجه به اینکه رتبه استان در زمینه مسافت 18 است اجرای طرح سبب می‌شود که با رسیدن به حد استاندارد میزان فاصله ایجاد شده را جبران و به 88 کیلومتر یعنی پایین تر از متوسط کشوری می‌رسیم.


وی افزود: طرح بعد از تصویب در کارگروه زیربنایی در حوزه منابع اقتصادی نیز کار خود را انجام دادیم که بعد از تصویب در جلسه شورای برنامه‌ریزی آمادگی ارائه فراخوان و تسریع در پیشرفت امور را داریم.

در ادامه جلسه امید حاجتی رئیس سازمان برنامه‌ریزی استان گفت: از مسئولان محترم در خواست داریم که نقاط شناسائی شده در حریم زمینهای زراعی نباشد و در صورت وجود متراژ کمی لحاظ شود.


محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت: انتظار داریم با توجه به وضعیتی که خوزستان به ویژه ایام بازدید راهیان نور دارد در مکان‌های تفریحی مجتمع های فرهنگی از قبیل سینما و مراکز فرهنگی نیز اضافه شود.

در پایان طرح جامع مجتمع های رفاهی و خدماتی خوزستان با رای حداکثر اعضای حاضر به تصویب رسید.

منبع: تابناک
برچسب ها: مسعود مصدقی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار