رئیس جمهور در زاهدان
رییس جمهوری با تاکید بر اینکه توسعه مناطق شرقی و سواحل مکران از اولویتهای این دولت بوده و هست، شرق توسعه یافته را به نفع کل کشور و همسایگان برشمرد و اظهارداشت: تمام تلاشهای دولت در عرصه خارجی و داخلی برای توسعه ایران و اشتغال جوانان عزیز است.
کد خبر: ۳۸۶۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴ 28 February 2017

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز سه شنبه در مراسم بهره برداری از پروژه گازرسانی و خط لوله انتقال گاز ایرانشهر به زاهدان گفت: بزودی طرح های جدید و تحول آفرین برای منطقه، در بندر چابهار به بهره برداری خواهد رسید.

رییس جمهوری با ابراز خرسندی از افتتاح این پروژه در ایامی که به نام حضرت فاطمه زهرا (س) و دختر پیامبر اسلام(ص) تعلق دارد، گفت: حضرت فاطمه(س) براساس روایات علمای شیعه و سنی، پاره تن پیامبر است و همه مسلمانان به خاندان و اصحاب پیامبر(ص) احترام می‌گذارند و راه و سیره زندگی اسلامی را از برکت آنها آموخته اند.

 دکتر روحانی با اشاره به سه سفر خود به استان سیستان و بلوچلستان در دوره فعالیت دولت یازدهم ، افزود: البته این سفر استانی محسوب نمی‌شود، بلکه سفر وفای به عهد است چرا که ما در سفر اول وعده‌هایی به شما دادیم و شما مردم مطالباتی داشتید و طرح‌ها و پروژه‌هایی اعلام شد و قول دادیم که دولت همه توان و تلاش‌خود را برای اجرای وعده‌ها بکار خواهد رفت.

رییس‌ جمهوری اظهار داشت: امروز خوشحالم که بسیاری از وعده‌های دولت در این استان محقق شده و همه وعده ها و پروژه های اعلام شده نیز با تلاش مسئولان به انجام خواهد رسید.

دکتر روحانی تأکید کرد: آنچه امروز به ثمر نشسته در سایه وحدت و انسجام مردم استان اعم از شیعه و سنی و اقوام مختلف اعم از بلوچ و سیستانی است که به جهان نشان دادند در دورانی که در بسیاری از کشورها بیگانگان شعله اختلافات و انشقاق را ترویج می‌کنند، در کشور ما همه اقوام و مذاهب برادرانه در کنار هم برای آبادانی و توسعه ایران عزیز تلاش می‌کنند.

رییس‌ جمهوری ضمن قدردانی از وحدت ، همدلی و انسجام مردم استان سیستان و بلوچستان ، گفت: امروز دیگر آن روزگاری نیست که مرزهای شرقی ما در استان سیستان و بلوچستان ناامن باشد، بلکه امروز به همت مردم، علما و طوایف در سایه ایثار نیروهای مسلح اعم از ارتش، بسیج و نیروهای امنیتی، همه ذهن‌ها و فکرها سیستان و بلوچستانی امن برای توسعه ایران عزیز را می‌شناسند.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه دولت در مذاکرات با همه همسایگان استان سیستان و بلوچستان از جمله پاکستان، افغانستان و عمان تلاش کرده که حسن همجواری، برادری و همسایگی صمیمانه را مد نظر داشته باشد، گفت: ما باید با همه برادرانمان در منطقه و همسایگان ایران با برادری و اخوت برای توسعه کل منطقه تلاش کنیم.

رییس‌ جمهوری توسعه شرق کشور، توسعه سواحل مکران و انسجام و وحدت ملی مذهبی و قومیتی در سراسر ایران را از اهداف مهم دولت یازدهم برشمرد و برپایبندی دولت بر این اهداف تأکید کرد و افزود: در آینده‌ای نزدیک با تلاش مسئولان در سواحل مکران و چابهار و جنوب استان شاهد تحول بزرگی خواهیم بود و طرح‌های جدید در بندر چابهار به بهره‌برداری خواهد رسید.

دکتر روحانی ادامه داد: امروز با نصب اسکله جدید در بندرچابهار، ظرفیت این بندر از 2.5 میلیون تن به 8.5 میلیون تن خواهد رسید که معنای آن ایجاد یک تحول بزرگ برای استان سیستان و بلوچستان و کل منطقه خواهد بود.

رییس‌ جمهوری تصریح کرد: در مراسم امضاء سند همکاری در بندر چابهار که نخست وزیر هند و رییس جمهور افغانستان نیز حضور داشتند، نخست وزیر هند اعلام کرد که یک قرن دیگر جهان خواهد فهمید که امضاء این سند، چه تحول بزرگی در منطقه رقم خواهد زد و حقیقتاً نیز این یک کار عظیم و بزرگ برای استان سیستان و بلوچستان خواهد بود که دارای جایگاهی مهم و استراتژیک در کشور است و ایران عزیز را به اقیانوس ها وصل کرده است.

دکتر روحانی با تشکر از همه وزرا، مسئولان استانی، ائمه جمعه و همه کسانی که در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های این استان تلاش کرده‌اند، گفت: همه دست به دست هم دادند تا امروز شاهد تحولی بزرگ در استان سیستان و بلوچستان هستیم.

رییس‌ جمهوری ادامه داد: در زمینه توسعه آموزش برای فرزندان استان سیستان و بلوچستان براساس گزارش استاندار، 120 هزار نفر از نوجوانانی که به مدرسه نمی‌رفتند و یا کودکانی که از سن مدرسه آنها گذشته بود، جذب مدارس شدند که این اقدامی ارزشمند در زمینه آموزش و پرورش فرزندان استان است.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: در بخش بهداشت و درمان از 6 هزار پروژه سلامت که در کشور در حال اجرا است، 600 پروژه به استان سیستان و بلوچستان اختصاص دارد، که یا اجرا شده و یا در حال اجرا است.

رییس‌ جمهوری با اشاره به اینکه در سفر کاروان تدبیر و امید به استان سیستان و بلوچستان نسبت به شناسایی و آماده‌سازی معادن برای بهره‌برداری، وعده‌هایی به مردم داده شد، گفت: امروز عملیات اکتشاف در نوار جنوب انجام شده و براساس گزارش‌ها، ده‌ها معدن ارزشمند، از جمله مس و طلا در استان وجود دارد که باید با تلاش، معادن را آباد کنیم تا جوانان این منطقه مشغول بکار شده و شاهد توسعه استان باشیم.

دکتر روحانی تأکید کرد: تمام اهتمام و تلاش دولت در داخل کشور و مذاکرات خارجی و برجام بر توسعه ایران و اشتغال جوانان است.

رییس‌ جمهوری افزود: ما امروز برای ایجاد اشتغال نیاز به سرمایه، آموزش، فناوری‌های نو و تحرک در بخش‌های مختلف داریم.

دکتر روحانی با بیان اینکه باید در کنار توسعه بنادر در راستای اجرای پروژه راه‌آهن از چابهار به زاهدان و پس از آن تا خراسان و سرخس، تلاش کنیم، گفت:‌ امروز راه‌آهن ایران از طریق، اینچه برون به راه‌آهن ترکمنستان، آسیای مرکزی و چین متصل شده و باید تلاش کنیم تا این پروژه در شرق کشور به ثمر برسد تا شاهد تحول در بخش حمل و نقل ریلی باشیم.

رییس‌ جمهوری تأکید کرد: شرق توسعه یافته به نفع کشور و همسایگان شرقی و جنوبی و جوانان امروز و فردای میهن است.

دکتر روحانی بهره مندی مردم زاهدان از نعمت گاز را اقدامی بزرگ و تحقق یکی از وعده های  دولت به مردم استان برشمرد و با تقدیر از وزیر نفت و شرکت گاز ، گفت: به تدریج تمام شهرستانهای دیگر استان سیستان و بلوچستان از نعمت گاز بهره مند می شوند .

رییس‌ جمهوری با بیان اینکه گاز، برای توسعه رفاه مردم و زیرساخت‌های صنایع و مشاغل حائز اهمیت است، گفت: امروز آنچه که دو سال پیش در زاهدان به مردم قول داده شد، محقق شده و از همه تلاشگران در این راستا و مردم عزیز استان قهرمان‌پرور سیستان و بلوچستان تشکر می‌کنم.

دکتر روحانی در پایان دستور افتتاح این پروژه را با توکل به خداوند بزرگ و توسل به روح بلند حضرت زهرا(س) صادر کرد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
خوش خبری به مردم سیستان وبلوچستان دیگر نیاز ی به توسعه های وعده داده شده دولت تدبیر امید و باز شدن مرز نداریم بهترین راهکار. برای پولدار شدن مردم استان ما را نماینده محترم زاهدان جناب دکتر شهریاری دادند که چرا مردم کلیه نفروشند. لااقل سی. چهل میلیون گیرشان می اید نرخ را هم که تعیین فرمودند. دست بکار بشوید اینطوری هم شما پولی گیرتان می اید و هم آن ثروتمند مظلوم و بیمار با خرید سلامتی و جانتان بهبود حاصل میکند....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
توسعه مناطق جنوب استان و بد بختی برای شمال استان .
پاسخ ها
عینعلی کلهر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
حیف که عقلت ناقصه، و الا برات می گفتم که نمیشه بخشی از آب یک ظرف رو گرم کرد، در حالیکه بخش دیگه تغییر دما ندهد.
با رونق جنوب، شمال هم رشد می کند.فهم این نیاز به هوش بالایی ندارد و هر کسی حتی تو دوست عزیز می توانی این را بفهمی اگر بخواهی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
موی عاقل . اولا پهناورترین استان کشور ظرف اب نیست و عقل تو در حد یک ظرف اب است و به پهناورترین استان کشور عقلت نمی رسد .اگر با استدلال شما پیش بریم می توان کل کشور را یک ظرف اب فرض کرد . پس چطور است که بعضی استانها برخوردار از امکانات و برخی غیر بر خوردار می شوند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
خوب بذار مثالی بزنم
آیا ممکن است پدر و مادر و برادران تو دزد باشند و تو دزد نباشی؟ جواب مثبت است ولی احتمال آن بسیار کم است.
مگر می شود همه خانواده شما پولدار باشند تو بی پول یا همه خانواده شما با تحصیلات باشند و درس خوانده و فهیم و تو همچنان نفهم و بی سواد باقی بمانی؟
پاسخ به همه این سوالات مثبت است، ولی احتمال آن بسیار کم.
لذا وقتی جایی از استان رونق بگیرد جای دیگر هم می گیرد، و احتمال رونق نگرفتن آن کم است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
در کشور هم همینجور است. مثل آلمان شرقی که با ادغام با آلمان غربی اقتصادش رشد و نمو کرد. ولی خوب، رشد در مملکت از الگوهای دیگری پیروی می کند.
به طور کلی هرچه جامعه مورد نظر بزرگ تر باشد،زمان پیروی جو عمومی تاخیردارتر صورت می گیرد.
عین تو و شریکت که اگر یکی رشد کنه سریع اون یکی هم رشد میکنه و احساسش سریع تره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
اگر قول بدی بی تربیتی نکنی و اینجوری که توی کامنت دهن بازکردی حرف نزنی و مودب یه گوشه بشینی برات بیشتر از اینها از رشد و توسعه می گم.من دکتر هستم، ولی نه از نوعی که تو بشناسی، دکترای اقتصاد از ونکوور کانادا دارم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
برو خارجی بازی در نیار.از ادبیاتت معلومه شوفر مینی بوس مسیر بمپور ایرانشهر هم نیستی.دکتری از کانادا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جک گفتی ها
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
خودت استدلال میاری باز خودت رد می کنی اقای دکتر . به فرض محال که حرف تو درست باشد اول شمال استان منابع و امکانات بره بعد جنوب استان و سواحل مکران به تابعیت شمال خودش پیشرفت میکند چطوره خوبه . ضمنا من هم دکترای مدیریت دارم بگم کی هستم ...بگم ....بگم ....بگم....
پاسخ ها
همان دکتر قبلی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
د اگه دکترای مدیریت داشتی اینجوری عین اکابر حرف نمی زدی. باید دید کدام منطقه چه ظرفیتی دارد.
جنوب استان به خاطر دریا و همجواری با اقیانوس و... قابلیت توسعه صنایع بالادستی و مادر مانند فولاد، پتروشیمی ، پالایش و ... را دارد و شمال استان به خاطر نزدیکی به دو کشور همجوار و نیز به مرکز ایران قابلیت توسعه صنایع پایین دستی، تکمیلی و ترانزیت را دارد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
راستی، با این بگم بگم ها و دکترات شک کردم نکنه دکتر احمدی نژاد هستی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
دکتر جون یکی از این صنایع پایین دستی . تکمیلی را که تو زابل کامل اجرا کرده اند بگو ببینم چی. راستی یک کم مطالعه کن این همه علامت سئوال برات پیش امده .میخواهی یک فرصت مطالعاتی برات بگیرم از دکتر ........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
هنوز که اجرا نکرده اند، چون در جنوب استان هم صنایع مادر و بالادستی تکمیل نشده است.
دوما نگفتم اجرا خواهند کرد برایتان،شما باید .... و به همت سیستانی های محترم از طریق تشکیل تعاونی و... خودتان اقدام کنید.اگر هم دنبال لقمه جویده شده و آماده قورت دادنی که هیچ
تن آسا دهمرده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
متاسفانه در قدیم اهالی....در قدیم شیر بیشه بودند و به دنبال دولت و سیستم نبودند ولی الان همش می گویند چرا دولت نداد، چرا نمی دهد، کی میدهد.خجالت بکشید بروید منطقه تان را خود عین مرد آباد کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
باهات موافقم تن آسا، ولی اسمت هیچ ربطی به پیامت نداشت.آخه کی اسم بچش رو میذاره تن آسا؟؟؟
خخخخخخخخخخخخخخخخ
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
دوتا دکتر به هم پریده اند.تا اینجا که 4 بر 3 دکترای اقتصاد از مدیریت جلوست.خواننده ها منتظر دکترای مدیریت هستند بزنه تو دهن این دکتره اقتصاد خودفروش
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار