نماینده مردم خاش:
علی کرد نماینده مردم خاش در مجلس در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی دولت با اشاره به بهره برداری از خط لوله گاز ایرانشهر به زاهدان توسط رییس جمهور در خصوص اهمیت افتتاح این خط لوله گفت: با بهره برداری از این پروژه امکان گازرسانی به خانوارهای شهری و روستایی فراهم شده است.
کد خبر: ۳۸۷۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵ 01 March 2017
به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با برقراری گاز در این استان مشکل تأمین گاز مجتمع‌های پتروشیمی حل می‌شود گفت: مجموع این عوامل موجب توسعه سواحل مکران و همچنین اشغال آفرینی برای مردم این استان می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به مشکل کارخانه‌های سیمان برای تأمین گاز صنایع گفت: پیش‌ازاین کارخانه‌های خاش و زاهدان با مشکل تأمین گاز روبه‌رو بودند و امیدواریم به‌زودی مشکل این دو کارخانه نیز حل شود.

این نماینده مجلس در ادامه با بیان اینکه مردم ما قدر نعمات الهی را می‌دانند، به مطالبات مردم این استان اشاره کرد و گفت: در دولت یازدهم سفرهای مختلفی به این استان انجام‌شده است و پروژه‌های زیادی افتتاح‌شده بااین‌حال مشکلاتی نیز به دلیل نبود منابع مالی برای اجرای طرح‌های به‌خصوص طرح‌های عمرانی وجود داشته است.  

وی در ادامه گفت:  پروژه انتقال گاز به استان سیستان و بلوچستان باهدف گازرسانی به ۳۰۰ هزار خانوار شهری و روستایی در شهرستان‌های زاهدان، چابهار، خاش، زابل و کنارک و صنایع موجود در این استان از مصوبات سفر رییس جمهوری و کاروان تدبیر و امید به سیستان و بلوچستان در سال ٩٣ است که در راستای عملیاتی نمودن فاز یک این طرح،  خط انتقال ایرانشهر - زاهدان به طول ٢٦٥ کیلومتر اجرا و تکمیل‌شده است.

این نماینده مجلس در ادامه گفت:  خط لوله ایرانشهر به زاهدان در فاز اول پروژه گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان باهدف گازرسانی به خانوارهای شهری و روستایی، گازرسانی به صنایع موجود در شهرهای شمالی استان و به‌ویژه زاهدان و استفاده حداکثری از ظرفیت بالقوه در جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و به‌تبع آن رونق اقتصادی استان و ایجاد اشتغال باارزشی بالغ‌بر ٧٠٠٠ میلیارد ریال احداث‌شده است.


مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار