کد خبر: ۳۹۳۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۶ 28 March 2017
روزنامه نگار اصلاح‌طلب گفت: در مقابل دولتي که هر روز 100 تصميم ميگرفت، اين دولت در 100 روز يک تصميم نمي‌گيرد؛ اين خطري بسيار بزرگ است.

 به گزارش الف محمد قوچاني، روزنامه نگار اصلاح‌طلب در بخشي از گفت و گوي خود با ويژه نامه نوروزي روزنامه دنياي اقتصاد درباره خطر بزرگ دولت روحاني هشدار داد.

قوچاني در اين باره گفت : بحران اصلی که ما را تهدید می کند بحران ناکارآمدی دستگاه هایی است که وظایف اجرایی و حاکمیتی را برعهده دارند؛ یعنی مردم منتظر تحول هستند اما دولت تصمیمی نمی گیرد. در مقابل دولتی که هر روز 100 تصمیم می گرفت ، این دولت در 100 روز یک تصمیم نمی گیرد  و این خطری بسیار بزرگ است.

قوچانی گفت: یعنی آنچه در عرصه جامعه شناسی و سیاست حکومت می کند اتفاقا چیزی است که مردم حس می کنند که آیا مثلا تورم کاهش یافته است، رکود از بین رفته و رونق اقتصادی ایجاد شده است. متاسفانه به هر دلیلی دولت آقای روحانی در زمینه ایجاد احساس روانی و اجتماعی موفقیت ها چندان موفق نبوده است. به نظر من دولت ضعف های جدی در امور رسانه ای، فرهنگی، گفتاری و گفتمانی دارد و نمی تواند نظراتش را منتقل کند و اینها آثار بدی خواهند داشت.
 
وی افزود:من فکر می کنم موج های شدید پوپولیستی ممکن است دوباره برگردد. همان طور که در دوره اصلاحات عده ای می گفتند این اصلاحات برگشت ناپذیر است، اما بعد نه تنها برگشت، بلکه به چندین کیلومتر عقب تر برگشت. الان هم همین اتفاق ممکن است رخ دهد.

قوچانی با اشاره به این که  نقش احمدی نژاد در ایران پایگاه دارد  گفت: به نظر من  نیامدن احمدی نژاد فقط به تعویق افتادن حضور اوست ... و با منع شدن آقای احمدی نژاد از نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، این حضور فقط به تعویق افتاده است. اتفاقا این به تعویق افتادن باعث یک اینرسی و انرژی در او خواهد شد؛ همان چیزی که مطلوب آقای احمدی نژاد است. چون احمدی نژاد اگر الان می آمد تکلیفش مشخص می شد. کار برای آقای روحانی هم راحت تر می شد و حتی به نفع آقای روحانی می شد چون می توانست فضا را دو قطبی کند.

قوچانی تصریح کرد:احمدی نژاد دارد به یک پدیده اجتماعی تبدیل می شود یا شده است. این یکی از خطراتی است که آینده سیاسی کشور را تهدید می کند.

 سعید لیلاز نیز که در این گفتگو حضور دارد می گوید: اگر احمدی نژاد جلو می آمد، جناح راست را پراکنده و ما را منسجم می کرد، در نیامدنش این خطر وجود دارد که ما را پراکنده و آنها را منسجم کند.

قوچانی در ادامه می گوید:بعضی اوقات شرایطی در کشور ما به وجود می آید که گویی ما دولت نداریم. در سال های قبل آنقدر درباره دموکراسی و آزادی صحبت کرده ایم که از اینکه دولت باید واقعاً دولت باشد غافل شده ایم.

این روزنامه نگار اصلاح طلب  با اشاره به  شدت یافتن نقدها علیه دولت گفت: البته دولت باید نقد شود و هیچ ایرادی هم ندارد، ولی این نقدها چنان شدید شده است که تقریباً در ایران داریم به یک وضعیت بی دولتی می رسیم. در دو وجه شاهد ضعیف شدن دولت هستیم  هم نزد مردم که هر روز شاهد پایین آمدن کیفیت خدمات دولت هستند .
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خالد بنی اسد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۸
واقعا احمدی نژاد آفت کشور است
کسی که جسارت گستاخی به رهبر را داشت
به همه توهین کرد
بزرگترین دزدی های تاریخ جهان در زمان وی و با دست داشتن وزرا، معاونین و... او رخ داد
الان که معاون اولش داره آب خنک مبخوره به خاطر دزدی
لعنت خدا بر دستگاه فاسدی که او ایجاد کرد با ندانم کاری و جهالت و البته برخی جاها با حذف سازمان برنامه و بودجه از روی عمد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار