کد خبر: ۳۹۶۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۰ 18 March 2017

فرماندار شهرستان خاش سیستان و بلوچستان گفت: تمام توان و امکانات ادارات این شهرستان برای خدمات دهی مطلوب به شهروندان و مهمانان نوروزی مهیا شده است.

محمداکبر چاکرزهی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 15 مدرسه و افزون بر 100 کلاس درس در خاش و نوک آباد و حاشیه تفتان و مراکز بین راهی برای پذیرایی و اسکان از مسافران پیش بینی و آماده سازی شده اند.
وی بیان کرد: کشیک های نوروزی در ادارات و نهادها و مراکز خدماتی، صنفی، بهداشتی، دندانپزشکی، دامپزشکی، تعمیراتی، امدادی، امداد جاده ای، خبازی ها، پلیس و امنیت و غیره در خاش از روز قبل فعالیت خود را آغاز کرده اند.
فرماندار خاش ادامه داد: شهرداری های خاش و نوک آباد با توان و امکانات خود آماده خدمت رسانی به شهروندان هستند و چهره ای زیبا و آراسته از منطقه را به نمایش گذاشته اند.
چاکرزهی بیان کرد: به همت هلال احمر و نیز حمایت و پشتیبانی بخشداران و مشارکت دهیاران سیاه چادرهای فرهنگی برای راهنمایی، استقبال و پذیرایی از مسافران نوروزی در ورودی شهرهای خاش و نوک آباد و بخش ایرندگان و نیز در شهر خاش به همت شهرداری برپا شده است.
وی گفت: نشاط و سرسبزی و طبیعت بهاری و دلهای بزرگ و آغوش باز مردم خون گرم و مهمان نواز خاش ورود مهمانان نوروزی را انتظار می کشند.
وی افزود: جذابیت های کوه آتشفشان نیمه فعال تفتان ' بام شرق ایران'، گل فشان پیرگل، رودخانه های زیبای ایرندگان و کارواندر و گزو و کاواری، ارتفاعات سیاه بند و بیرک و مورپیش و پنج انگشت و آثار پر شمار تاریخی خاش را بعنوان یکی از قطب های مهم گردشگری سیستان و بلوچستان تبدیل کرده است.
فرماندار خاش بیان کرد: واقع شدن خاش در شاهراه توسعه شرق کشور و مسیر تردد مسافران به مقصد شهرهای زاهدان، چابهار، ایرانشهر و سراوان و مهرستان و بزمان اهمیت گردشگری را در این منطقه دو چندان کرده است.
وی اظهار داشت: در سال 96 که سیستان و بلوچستان مهیای استقبال و پذیرایی از ایرانیان سربلند بوده موجی از نشاط و امید در مردم منطقه شکل گرفته و همگام با مسئولان خود را برای مهمان نوازی و خدمت شایسته به هم وطنان آماده کرده اند.
چاکرزهی بیان کرد: طبیعت گردی در خاش از مدتها قبل شروع شده و روزانه افزون بر 10 هزار نفر از مردم شهری و روستایی به دامان طبیعت رفته و از نعمت های خداوندی بهره می برند.
وی ادامه داد: کام مردم منطقه از مصرف و فروش گیاهان دارویی و خوراکی شیرین شده و با شکرگزاری از نعمت های پروردگار در انتظار تقسیم کردن شادی های خود با سایر هم وطنان هستند.
شهرستان 174 هزار نفری و مرزی خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده که قله آتشفشانی نیمه فعال تفتان در جوار آن قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار