امام جمعه شهر زرآباد کنارک در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: خرید کالای ایرانی نظیر محصولات کشاورزی زمینه ساز رونق اقتصادی، افزایش تولید و ایجاد اشتغال و بی نیازی از بیگانگان می شود.
کد خبر: ۳۹۶۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱ 18 March 2017
مولوی عبدالملک مهروزهی در خطبه های نماز جمعه این هفته بخش زرآباد کنارک اظهار داشت: دولتمردان باید از واردات میوه هایی که کشاورزان ما با زحمت فراوان آنرا در استان سیستان و بلوچستاه به ویژه بخش زرآباد تولید کرده اند، پرهیز کنند.
وی تولید موز، هندوانه و گوجه فرنگی را از عمده محصولات تولیدی کشاورزان در حوزه بخش زرآباد سیستان وبلوچستان عنوان کرد و افزود: تولید ملی و اقتصاد مقاومتی در زرآباد کاملا به اقدام و عمل رسیده است.
وی توجه بیشتر به تامین نیازهای کشاوزران از جمله کود شیمیایی از سوی جهاد کشاورزی برای افزایش راندمان تولید محصولات کشاورزی بخش زرآباد را خواستار شد و افزود: متاسفانه کود شیمیایی به موقع تحویل کشاورزان نمی شود و مردم مشکلات زیادی در این زمینه دارند.
امام جمعه بخش زرآباد کنارک در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه افزود: اخلاق اسلامی در قرآن بیان شده است و باید همه بر رعایت اخلاق اسلامی توجه ویژه داشته باشند.
مولوی مهروزهی عموم مردم را به وحدت، همدلی، صله ارحام و انسجام دعوت کرد و برقراری صلح و سازش در میان طوایف دارای اختلاف را خواستار شد.
وی استقبال از مهمانان نوروزی در شهر و روستاهای بخش زرآباد را مورد تاکید قرار داد و افزود: همه باید برخورد نیکو با مسافران نوروزی داشته باشند و فرهنگ غنی میهمان نوازی مردم بلوچ را به هموطنان به خوبی نشان دهند تا همواره شاهد حضور مسافران و گردشگران در منطقه باشیم.
امام جمعه بخش زرآباد بر دوری از تمسخر دیگران و پرهیز از دادن القاب زشت به یکدیگر تاکید کرد و گفت: اسلام بر حرمت گذاری به برادر و خواهر مسلمان تاکید کرده و ما مسلمانان باید به دستورات دین مبین خدا بخوبی عمل کنیم.
وی خواستار توجه بیشتر به حل مشکلات کشاورزان، پرداخت خسارت سیل به کشاورزان، ایجاده راه دسترسی به مزارع کشاورزی شد و افزود: راه اندازی مدیریت جهادکشاورزی در شهر زرآباد سبب می شود که کشاورزان مسیر بیش از 300 کیلومتری رفت وبرگشت تا مرکز شهرستان کنارک را با صرف هزینه و وقت زیاد طی نکنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار