کد خبر: ۳۹۷۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۷ 19 March 2017

همزمان با خجسته سالروز ولادت با سعادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) سیستان و بلوچستان غرق در شادی و سرور شده است.

به گزارش ایرنا به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) جشن های میلاد از سوی مردم شیعه وسنی سیستان و بلوچستان از شب گذشته در نقاط مختلف این استان آغاز شده و در روز ولادت آن حضرت نیز همچنان ادامه دارد.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان با تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: این بانوی گرامی با داشتن ویژگی های فراوان، الگویی بی نظیر برای همه عالمیان است.
آیت الله عباسعلی سلیمانی با بیان اینکه همگان قدرت درک صفات و ویژگی های این بانوی گرامی را ندارند اظهار داشت: حضرت فاطمه الزهرا(ع) فراتر از صفات ظاهری از چنان شان و منزلت باطنی برخوردار بود که تنها افراد خاص قادر به درک آن هستند.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان تاکید کرد: اساس بنیان آفرینش بر مبنای احادیث حضرت زهرا(س) بوده است.
امام جمعه زاهدان با بیان اینکه شخصیت حضرت فاطمه الزهرا (س) در همه ابعاد در اوج است و برای هر انسانی می‌ تواند الگویی ارزنده و راهگشا باشد گفت: سخن گفتن از این بانوی بی مانند از طریق واژه ها دشوار است.
امام جماعت مسجد المهدی (ع) زاهدان نیز گفت: پیروی از سیره حضرت فاطمه (س) یک افتخار بزرگ برای مسلمانان است.
حجت الاسلام علیرضا اصغری حسامیه اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) نه تنها متعلق به زنان بلکه الگویی برای همه اقشار جامعه است.
وی با اشاره به عقب ماندگی هایی که در زمینه انتقال مبانی فکری اسلام در خصوص زن در عرصه بین المللی وجود دارد، اظهار داشت: کارهای خوبی به برکت نظام جمهوری اسلامی درخصوص منزلت و جایگاه زن صورت گرفته، اما نیازمند کار بیشتر و تشکیل جبهه های انتقال مبانی فکری اسلام است.
این کارشناس مذهبی ادامه داد: گرامیداشت روز میلاد این بانوی بزرگوار در واقع تلاشی در جهت افزایش آگاهی‏های جامعه نسبت به نقش های چندگانه، موثر و پویای زنان در خانواده در راستای تکریم مقام زن و مادر است.
وی خاطر نشان کرد: حضرت فاطمه (س) عالی ترین نمونه همسرداری و تربیت فرزندان، اخلاص و ایمان بودند.
وی بیان کرد: زهرای مرضیه (س) در زندگی کوتاه خود توانستند به عنوان انسانی برتر و سرور زنان عالم مطرح شوند و آنچه که ایشان را به این مرحله رساند، تقوا و بندگی خالصانه اش به درگاه باری تعالی بود.
امام جمعه زابل نیز گفت: وجود نازنین فاطمه زهرا (س) برای همه پر از خیرات و برکات بوده و ذکر تسبیحات آن حضرت بعد از پایان هر نماز برابر با بیش از هزار رکعت نماز مستحبی است.
حجت الاسلام علی اکبر کیخا با بیان اینکه زنان در اسلام دارای جایگاه بالا و مقام ارزشمندی هستند اظهار داشت: مادران ایران زمین باید فرزندانی تربیت کنند تا حضرت زهرا(س) را الگوی خودشان قرار دهند.
وی بیان کرد: امام علی (ع) و حضرت فاطمه(س) فرزندانی را در خانه های خشتی و گلی تربیت کردند که تاریخ را مات و مبهوت کردند.
وی تصریح کرد: زنان و دختران ایران اسلامی باید با الگو پذیری از حضرت زهرا (س) و بصیرت افزایی و تبعیت از ولایت، توطئه های دشمنان را خنثی کنند.
به گزارش ایرنا، برپایی ایستگاههای صلواتی، برگزاری مراسم دعا و زیارت، مولودی خوانی و پخش شربت و شیرنی گوشه ای از برنامه های سالروز میلاد مسعود دخت نبی مکرم اسلام در شهرستانهای مختلف سیستان و بلوچستان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار