رئیس اداره انتخابات استانداری سیستان و بلوچستان گفت: در نخستین روز از شروع نام نویسی از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بیش از هزار نفر در استان نام نویسی کردند.
کد خبر: ۳۹۷۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹ 21 March 2017
محمد سرایانی گفت نام نویسی از نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا از ساعت 8 صبح امروز در تمام فرمانداری ها و بخشداری های سیستان و بلوچستان آغاز شده و تا پایان وقت اداری 6 فروردین ماه ادامه دارد.
وی تصریح کرد: انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در 29 اردیبهشت 96 همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود.
به گزارش ایرنا ارایه مدرک تحصیلی معتبر فوق دیپلم یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهرهای تا 20 هزار نفر جمعیت و ارایه اصل و یک نسخه تصویر مدرک لیسانس یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت و دارا بودن سواد خواندن و نوشتن برای داوطلبان شورای روستاهای تا 200 خانوار جمعیت و ارائه اصل و یک نسخه تصویر مدرک تحصیلی دیپلم برای داوطلبان شورای روستاهای بالای 200 خانوار الزامی است.
همچنین داوطلبانی که در دوره های قبل عضو شورا بوده اند به شرطی که در همان محل نامزد عضویت در شورا باشند از شرط مدرک معافند.
تعداد کل کرسی های شوراهای اسلامی شهر و روستا حدود 39 هزار و 575 است.
از این تعداد 36 هزار و 838 روستا دارای شورای اسلامی سه نفره، دو هزار و 742 روستا دارای شورای اسلامی پنج نفره، هزار و 59 شهر، دارای شورای اسلامی پنج نفره ، 132 شهر دارای شورای اسلامی هفت نفره، 34 شهر دارای شورای اسلامی 9 نفره و 9 شهر دارای شورای اسلامی 11 نفره است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار