کارشناس مرکز مدیریت راه های قم با اشاره به اینکه آمار کل مصدومان و تلفات ناشی از تصادف در محورهای مواصلاتی استان از 25 اسفند ماه تا پایان روز سوم فروردین ماه 96 ، 156 تن بوده است، گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل که 137 تن بوده از 14 درصد رشد برخوردار است.
کد خبر: ۳۹۸۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۹ 25 March 2017
به گزارش تابناک قم، وحید افشار اظهار داشت: در این مدت تعداد کل حوادث رانندگی به وقوع پیوسته در راه های استان نیز 56 فقره بوده که نسبت به سال گذشته رشد منفی هفت درصدی دارد.

وی افزود: در 2 تصادف صورت گرفته در بزرگراه قم - سلفچگان و محور قدیم قم - تهران مرگ چند تن از سرنشینان را شاهد بودیم که این آمار بیانگر رشد 200 درصدی مرگ و میر در محل حادثه رانندگی نسبت به سال قبل در همین بازه زمانی است. 

افشار همچنین جمع کل وسایل نقلیه ورودی به شهر قم بر حسب تردد واقعی را نیز یک میلیون و 88 هزار و 753 دانست، و افزود: این رقم نسبت به سال گذشته 12 درصد رشد داشته و جمع کل ورودی ها به استان قم بر همین مبنا نیز با 27 درصد رشد نسبت به سال قبل یک میلیون و 246 هزار و 140 دستگاه بوده است. 

وی همچنین جمع کل وسایل نقلیه ورودی به شهر قم در مدت زمان یاد شده بر حسب معادل سواری را یک میلیون و 245 هزار و 300 دستگاه برشمرد، و گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه 15 درصد رشد داشته است.

کارشناس مرکز مدیریت راه های قم همچنین کل وسایل ورودی به این استان بر حسب معادل سواری را یک میلیون و 597 هزار و 391 مورد ذکر کرد، و افزود: این میزان نسبت به سال قبل دارای 28 درصد رشد است.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آن ها می توان به آزاد راه قم – تهران به طول 1300 کیلومتر، جاده قدیم قم – تهران، بزرگراه قم – ساوه به طول 87 کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزاد راه قم – کاشان به طول 104 کیلومتر، آزاد راه قم - گرمسار به طول 173 کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول 136 کیلومتر اشاره کرد. 

قم در شاهراه مواصلاتی 17 استان کشور قرار گرفته است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار