ممنوعیت خرید و فروش هرگونه جانور وحشی
به هرحال منابع طبیعی زمین محدود است و همه باید در کنار هم از آنها استفاده کنیم. تعرض به حقوق حیوانات در جهت منافع انسانی عملی است که علاوه بر غیرانسانی بودن غیرقانونی نیز می باشد. در این خصوص مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت:...
کد خبر: ۴۰۰۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۶ 31 March 2017
به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان دکتر نیره پورملائی مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: در ایام عید نوروز برخی افراد متخلف و سودجو به بهانه فروش ماهی قرمز اقدام به خرید و فروش برخی از گونه های حیات وحش می کنند که این عمل بر اساس قوانین جاری محیط زیست ممنوع است.
 
وی بیان کرد: نگهداشتن، خرید و فروش گونه های حیات وحش در شرایط حادی که بسیاری از گونه های جانوری در معرض خطر انقراض و نیازمند حمایت های ویژه می باشد هیچ گونه نزدیکی با فرهنگ و آئین نوروز ما ایرانیان و همچنین آموزه های دینی ندارد.
 
 مدیرکل ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع و همچنین حفظ و حراست از گونه های منحصر به فرد حیات وحش، یگان حفاظت محیط زیست استان با تشکیل تیم های متعدد نظارتی و همراهی کارشناسان این اداره کل اقدام به بازدید و کنترل مراکز مربوطه کرده و با متخلفان برخورد قانونی خواهند داشت.
 
همچنین پورملائی مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: یک نفر متخلف که مبادرت به نگهداری غیر مجاز یک راس آهو کرده بود دستگیر شد. پورملائی افزود: یگان حفاظت محیط زیست استان پس از بررسی و اقدامات اولیه و اخذ مجوزهای مورد نیاز از  یک باب خانه مسکونی در زاهدان یک راس آهو، 3 قطعه پرنده از نوع گونه کبک و 2 قطعه پرنده از نوع گونه جیرفتی کشف و ضبط نمود.
وی ادامه داد: گونه های کشف شده پس از اقداماتی نظیر بیومتری و ... به مراکز نگهداری انتقال یافت.
وی افزود: پس از تکمیل پرونده و انتقال گونه های کشف شده، در این رابطه یک نفر متخلف دستگیر و به همراه مستندات تحویل مقام قضایی گردید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار