"ترین" های مسافرت های نوروزی امسال
علیرغم تلاش‌های شبانه‌روزی عوامل انتظامی، راهداری، راهور و هلال احمر، بازهم شاهد سوانح بسیاری در استان بودیم، به گونه‌ای که بنا بر اعلام رئیس پلیس راهور ناجا، سیستان و بلوچستان با 30 کشته در بین 4 استان با بیشترین تلفات قرار گرفت که البته این آمار علیرغم افزایش مسافرین نوروزی، کاهش 38درصدی را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۴۰۱۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۸ 04 April 2017

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، رئیس پلیس راهور ناجا "ترین"های امسال را در حوزه راهنمایی و رانندگی اعلام کرد. بر این اساس:

  • بدترین روز تصادفات نوروزی: ۲۶ اسفند با ۲۹ جان‌باخته.

  • جوان‌ترین مقصر در حوادث رانندگی: راننده ۱۹ ساله.

  • پیرترین مقصر در حوادث رانندگی: راننده ۷۹ ساله.

  • رکورددار سرعت:BMW با سرعت ۱۹۷ کیلومتر بر ساعت در اتوبان قم تهران.

  • بیشترین خودروی تصادفی: پراید و پژو.

  • دردناک‌ترین تصادف: برخورد اتوبوس «مان» و مینی‌بوس «فورد» با ۶ کشته و ۷ مجروح.

  • بیشترین تلفات استانی: فارس با ۳۳ کشته، کرمان ۳۱ کشته، سیستان و بلوچستان و آذربایجان شرقی ۳۰ کشته و اصفهان 27 کشته.

  • درصد واژگونی خودروها در تصادفات: 39%

  • بیشترین علل تصادفات: 41% عدم توجه به جلو و خستگی و خواب‌آلودگی/ ۲۳%سرعت غیر مجاز / ۲۱% سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ

  • سهم وسایل نقلیه در تصادفات نوروزی: ۷۲% خودروهای سواری/ ۱۲%وانت‌بار/ ۸% موتورسیکلت/ 6% کامیون/ 1/7 % مسافربرهای عمومی

همچنین بر مبنای اعلام مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران جاده چالوس امسال تلفاتی نداشت و جاده هراز و فیروزکوه هر کدام جان یک نفر را گرفتند.

البته 24 جان‌باخته در شهرهای استان مازندران به ثبت رسیده است که از این تعداد 18 مورد مرد و 6 مورد زن بوده‌اند که در هر صورت نسبت به مدت مشابه پارسال 25 اسفندماه تا 13فروردین کاهش 29 درصدی را نشان می‌دهد.

گفتنی است فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان با راه‌اندازی قرارگاه نوروزی امام‌علی (ع) و سازماندهی همه عوامل و امکانات، به صورت شبانه‌روز مترصد رعایت قانون و حفظ جان مسافرین نوروزی بودند، بعلاوه فرشتگان جمعیت هلال احمر نیز به کرات در ماموریت‌های مختلف ناجی جان مسافرین نوروزی بودند به گونه‌ای 100تیم امدادی با 47 دستگاه آمبولانس در 60 پایگاه ثابت و سیار شامل 37 پایگاه جاده ای، 17 پایگاه ستادی، پنج پایگاه ساحلی و یک پایگاه کوهستان امداد و نجات در جاده‌ها و نقاط حادثه‌خیز سیستان و بلوچستان مستقر گردیدند و به بیش از 7000 نفر امدادرسانی کردند.

به هرحال سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان ایران (به گونه‌ای که فاصله شمالی‌ترین تا جنوبی‌ترین نقطه آن قریب به 1000 کیلومتر است) با جاذبه‌های طبیعی گردشگری منحصر به فرد از مقاصد گردشگری بسیاری از مسافرین نوروزی می‌باشد. بعد مسافت، یکنواختی مسیرها، قدیمی بودن بسیاری از زیرساخت‌های جاده‌ای، خطای نیروی انسانی، ناایمنی وسائط نقلیه و... از عوامل دخیل در بروز این حوادث می‌باشند.

همچنین بنا بر اعلام مسئولین، قریب به 3 میلیون تردد درمحورهای ارتباطی استان در ایام نوروز صورت گرفته است.

در این خصوص سرهنگ کشواد بهروزی زاده اعلام کرد: در نوروز امسال حدود 10 میلیون نفر تردد در محورهای ارتباطی سیستان و بلوچستان گزارش شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل با بیش از هشت میلیون نفر رشد قابل توجهی را نشان می دهد.
وی افزود در این مدت در سایه حضور پر رنگ گشت های پلیس راه و همراهی مردم با کاهش 38 درصدی تصادفات منجر به فوت نسبت به مدت مشابه سال گذشته در سیستان و بلوچستان روبه رو بودیم.
فرمانده پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در طرح نوروزی امسال با تمهیدات پیش بینی شده و نصب دوربین های کنترل سرعت، سرعت متوسط درجاده های استان 2 کیلومتر بر ساعت کاهش داشته است.
وی گفت: پارسال میانگین سرعت در جاده های استان 82 کیلومتر بود که امسال به 80 کیلومتر رسیده است.
گفتنی است استان سیستان و بلوچستان به دلیل گستردگی راههای ارتباطی دارای 2 قرارگاه پلیس راه در شمال (زاهدان) و جنوب (ایرانشهر) است.
این استان افزون بر هزار و 300 کیلومتر مرز با کشورهای افغانستان و پاکستان و 310 کیلومتر ساحل در دریای عمان دارد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
سعدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
خسته نباشید به پرسنل جان بر کف ناجا که خداشاهده صادقانه و بی چشمداشت شبانه روز در این جاده های تفتیده خدمت کردند و می کنند. این آمار تلفات مربوط به خریت چارتا راننده جوان و خامه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
دم سردار رحیمی و سردار مارانی گــــــــــــــــــــــــــــــــــــرم که استان سیستان و بلوچستان رو با امنیت مردمی و مدیریت صحیح کردن یکی از امن ترین استان های ایران که اینهمه مسافر نوروزی میاد به اینجا. سابقا کی جرات می کرد بیاد اینجا.خدایی دمتون گرم شیرمردان خدایی و بوسه از سر تا پاهایتان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار