کد خبر: ۴۰۶۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶ 12 April 2017
نام نویسی از داوطلبان شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز سه شنبه ( 22 فروردین ماه) آغاز شد. بر اساس جدول زمابندی منتشر شده از سوی ستاد انتخابات کشور نیز نام نویسی از داوطلبان شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری تا 26 فروردین ماه ادامه خواهد داشت.در ادامه به مهمترین اخبار انتخاباتی امروز مرتبط با فعالیت مقامات، شخصیت ها، احزاب و جریان های گوناگون سیاسی اشاره شده است(اخبار انتخاباتی سه روز قبل را می توانید از اینجا، اینجا و اینجا خوانید)

اولین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری پایان یافت
اولین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری در ساعت 18 پایان یافت.

علی‌ پورعلی مطلق دبیر ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران، گفت: 126 داوطلب در نخستین روز ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری نام‌نویسی کردند که از این میان 6 نفر زن و 120 نفر مرد هستند.

فردا نشست هیئت‌ رئیسه جمنا
نشست هیئت‌رئیسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برای تصمیم‌گیری درباره تعداد ثبت‌نام‌کنندگان فردا برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، هیئت‌رئیسه شورای مرکزی این جبهه تصمیم‌گیری درباره تعداد ثبت‌نام‌کنندگان از میان کاندیداهای جبهه را به روز چهارشنبه موکول کرد.این تصمیم در آخرین نشست هیئت‌رئیسه که دوشنبه شب برگزار شد، اتخاذ گردید.

تکذیب خبری مربوط به کابینه رئیسی
حجت الاسلام ابراهیم رئیسی از جمله کاندیداهایی است که اخبار مربوط به او طی چند روز اخیر در فضای مجازی پررنگ بوده است.

در همین راستا و به دنبال اعلام کاندیداتوری حجت الاسلام ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری، یک کانال تلگرامی  با انتشار تصویری از کابنیه پیشنهادی رئیسی نوشت:«وقت آن است که #کارآمد ترین افراد گردهم آیند و با روحیه انقلابی برای سربلندی و #کرامت ایرانِ عزیز #کار کنند.» اما یک منبع آگاه فهرست منتشر شده در فضای مجازی از کابینه احتمالی رئیسی را تکذیب کرد.


پیام محسن رضایی به نامزدهای جمنا
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، به نامزدهای جبهه انقلاب اسلامی پیامی صادر کرد که متن آن در ادامه می‌آید: در انتخابات پیش رو باید ثابت کرد که امروز ، روز بازگشت به ارزشهای انقلاب اسلامی و خدمت بدون منت به مردم است. بنابراین تلاش کنید در گفتار، رفتار و رقابت به این ارزشها پایبند بمانید و آنها را بیش از پیش تقویت کنید. همچنین سیاست های کلی انتخابات را به دقت رعایت کنید... تا آنجا که می‌توانید از هنگام ثبت نام تا مراحل بعدی انتخابات، با مشورت و هم افزایی یکدیگر به نفع نامزد مقبول تر، از ادامه رقابت منصرف شوید وبا تعدادی کمتر و نیرویی منسجم تر به مرحله نهایی گام بگذارید.

پرونده مفتوحه تخلفات بقایی در کمیسیون اصل نود
سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از پرونده مفتوحه «حمید بقایی » در این کمیسیون درباره تخلفات صورت گرفته در زمان مسئولیت وی در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خبر داد.

بهرام پارسایی اظهار کرد: طبق پرونده آقای بقایی در کمیسیون اصل نود ، حکم محکومیت علیه ایشان در دیوان محاسبات صادر شده که هم شامل انفصال از خدمات دولتی و هم برگرداندن بخشی از درآمدهایی می‌شود که به خزانه واریز نشده است. سخنگوی کمیسیون اصل نود در پایان خاطر نشان کرد: بر اساس اختیارات و مسؤلیت مجلس و کمیسیون نسبت به نظام ، کشور و مردم اگر احساس شود که این نیاز وجود دارد کمیسیون اصل نود این پرونده را در اولویت بررسی خود قرار دهد.

اولویت جمنا رسیدن به یک کاندیدای واحد است
یک عضو جبهه نیروهای مردمی انقلاب با تاکید بر اینکه در فضای فعلی انتخابات کاندیداتوری افراد مختلف تضاد و تناقضی با هم ندارد گفت: امیدواریم جمنا بتواند قدرتمندانه در یک رقابت سنگین حضور پیدا کند.

حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به فعالیت‌های انتخاباتی جمنا و همچنین سایر افرادی که از گروه‌های مختلف جداگانه برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرده‌اند گفت:‌ فکر می‌کنم همه دارند به صورت هماهنگ عمل می‌کنند، چه نیروهای مردمی انقلاب که با حرکت جمنا وارد عرصه شده‌اند و چه سایر گروه‌ها. به نظرم هارمونی تعریف شده ای وجود دارد و هیچ کدام از اینها متضاد و متناقض با یکدیگر نیستند.

این عضو شورای مرکزی جمنا با تاکید بر اینکه تناقض و تضادی در این فضا فعلا وجود ندارد اظهار کرد: از بین 5 کاندیدای معرفی شده جمنا، اصل بر این است به سمتی حرکت کنیم که در نهایت به یک کاندیدا برسیم اما ممکن است در نظرسنجی‌ها هر پنج نفر 55 درصد آرا را به عنوان مثال به دست آورند،‌ لذا طبیعی است افرادی که حضور یافته اند تلاش خود را انجام خواهند داد.

جریان اصلاح‌طلبی حامی دولت روحانی است
هم زمان با خجسته زادروز میلاد امیرالمؤمنین علی (ع)، محمدرضا عارف با حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی طباطبایی از وعاظ مشهور تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

 رئیس فراکسیون امید در این دیدار ضمن تبریک سال جدید و اعیاد رجبیه به نقش و تأثیر گذاری روحانیت در تشویق مردم برای حضور پرشور در انتخابات اشاره کرد و از سید مهدی طباطبایی خواست با توجه به نقش ویژه‌اش در جامعه از مردم برای مشارکت حداکثری در انتخابات دعوت کند.

وی همچنین با مرور تحولات یک دهه اخیر در کشور به نقش مؤثر گفتمان اصلاح طلبی در پیشبرد اهداف کلان نظام اشاره کرد و از حمایت اصلاح طلبان از نامردی دکتر روحانی در انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و گفت :جریان اصلاح طلبی از دولت آقای روحانی حمایت کرده است و این حمایت همراه با نقدهای دلسوزانه برای کارآمدی بیشتر دولت بوده است و در انتخابات ریاست جمهوری هم از ایشان حمایت خواهد کرد.

در حال همکاری با تمام نامزدهای جبهه انقلاب هستم
بدنبال پخش شایعاتی درباره کمک ضرغامی به یک نامزد خاص وی در یادداشت کوتاهی اعلام کرد:
همکاری خودم را با تمامی نامزدهای جبهه  انقلاب آغاز کرده ام. نسبت من با همه آنان مساوی است. هرگونه شایعه همکاری خاص با یکی از این عزیزان تکذیب می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار