کد خبر: ۴۰۶۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷ 13 April 2017
اشتباه نکنید! در این مطلب قرار نیست فواید غذایی یا دارویی سرکه را برای رانندگان شرح دهیم یا حتی دستورالعمل تهیه غذای خاصی را در طول سفرتان توصیه کنیم، بلکه قرار است کاربردهای خودرویی برای این مایع ترش را به صورت خلاصه و کاربردی برای شما معرفی کنیم.
یکسری کاربردهای بیرون از خانه که برای این مایع ترش کشف شده و ممکن است به کار خودرویتان بیاید، به شرح زیر است:

۱- از سرکه می‌توان برای پاک کردن برچسب‌هایی که برروی سپر یا بدنه خودرو وجود دارند و به راحتی پاک نمی‌شوند، استفاده کرد. حتی بعضی مواقع یکسری لکه‌های رنگی که در اثر برخورد با اشیاء یا موانع خارجی بر روی سپر ایجاد شده‌اند، با سرکه، مخصوصا نوع سفید آن، از بین می‌روند.


۲- اگر مقدار مساوی از آب و سرکه را باهم ترکیب کنید، می‌توان از آن برای تمیز کردن فضای داخل کابین خودرو استفاده کرد. در این حالت بدون نیاز به استفاده از مواد مضر و خطرناک برای سلامتی، مثل براق کننده‌های شیمیایی، می‌توانید با یک ترکیب طبیعی و سالم، نتیجه‌ای مشابه را کسب کنید.


۳- همان‌طور که برای داشبورد و لوازم داخل کابین می‌توان از سرکه بهره‌مند شد، این مایع برای قسمت بیرونی و بدنه نیز قابل استفاده است. سرکه خالص برای درخشان‌تر شدن قطعات کرومی بدنه گزینه خوبی محسوب می‌شود.


۴- اگر فضای داخل کابین خودروی شما بوی نامطبوعی به خود گرفته و این مسئله شما را آزار می‌دهد، می‌توانید از سرکه خالص برای از بین بردن آن استفاده کنید.

بدین منظور کافی است شب و بعد از اتمام کار خود با خودرو، یک کاسه پر از سرکه را در داخل خودرو بگذارید. صبح روز بعد وقتی درب خودرو را باز کنید دیگر از بوی نامطبوع خبری نخواهد بود.


۵- یکی دیگر از کاربردهای مفید سرکه در خودرو، استفاده به‌عنوان یک لایه محافظ دربرابر یخ زدگی است. در واقع می‌توان در فصل زمستان و هوای بسیار سرد، با آغشته کردن شیشه جلو و عقب خودرو به سرکه، از یخ زدگی آن جلوگیری کرد.


۶- در راستای کاربرد سرکه که در مورد قبلی اشاره شد، حتی می‌توان در مخزن شیشه شور خودرو نیز ترکیبی از آب و سرکه ریخت و برای شستن و تمیز کردن بهتر شیشه‌ها از آن بهره برد.


۷- زدودن فضولات پرندگان از روی بدنه و شیشه‌ها، یکی از حرفه ای ترین کاربردهای سرکه در خودرو باشد. برای اینکار کافی‌ست با یک ابر نسبتا زبر که به سرکه خالص آغشته شده، به آرامی چندین بار بر روی سطوح کثیف بکشید.


۸- بسیاری از رانندگان هنگام بارندگی، مخصوصا برف، وقتی بعد از طی مسافتی با پای پیاده سوار خودرو که شدند، مخلوط شن و نمکی که در کف کفش آن‌ها چسبیده، برروی کفی و زیرپایی خودرو مالیده شده و بعد از مدتی تبدیل به یک‌سری لکه‌های سفید رنگ با ظاهری نامناسب شده‌اند. در این مواقع توصیه می‌شود ترکیب آب ولرم و سرکه را به صورت نصف نصف تهیه کرده و با یک آب پاش به صورت پودری بر روی سطوح بپاشید. سپس بعد از یک یا دو دقیقه با یک پارچه حوله‌ای مانند چندین مرتبه با فشار و مکث کوتاه برروی سطح موردنظر بکشید تا لکه‌ها از بین بروند.

خودروکار

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار