معاون امنیتی انتظامی استانداری اعلام کرد
معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست خبری با خبرنگاران در سالن اجتماعات استانداری اعلام کرد: در سالهای 94 و 95 بهترین شرایط امنیتی را در استان بعد از انقلاب اسلامی داشته ایم که استفاده از مردم برای ایجاد امنیت ،تکریم آنان ، هم افزایی اجتماعی مردم و مسئولان ، توجه به زیرساخت های توسعه و اقتصاد و نرم افزاری کردن فعالیت های انتظامی از جمله علل افزایش امنیت استان بوده اند.
کد خبر: ۴۰۷۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۹ 16 April 2017
به گزارش تابناک سیستان‌وبلوچستان علی اصغر میرشکاری با تاکید اینکه در استان امنیت را برنامه محور دنبال می کنیم افزود: از سال 92 تا کنون امنیت را برنامه محور دنبال و برای هریک از معضلات امنیتی راهبرد مشخص کرده ایم به طوری که در حوزه امنیت حدود 100طرح شاخص امنیتی، طراحی و تصویب شده است.

وی از بهبودی و ارتقاء شاخصهای امنیتی بین 25 تا 45 درصد و در برخی شاخصها تا 100 درصد خبر داد و اظهار داشت: تا به امروز شرایط امنیتی استان روز به روز بهتر شده است و احساس امنیت را در میان مردم استان به راحتی می توان مشاهده کرد.

معاون استاندار مردم محور کردن امنیت را یکی از اقدامات انجام شده ذکر کرد و افزود: به این معنی که با کمک علما ، معتمدان و گروههای مرجع در راستای تامین امنیت و حل مشکلات اجتماعی در میان مردم فرهنگ سازی  صورت گرفت و همچنین تلاش کردیم هر مشکلی که در استان دیده می شود را به دیده امنیتی نبینیم و در شاخه های سیاسی ، فرهنگی و صنفی توسط دستگاه های ذیربط بررسی شود.

میرشکاری اصلاح روش ها در تامین امنیت استان را از دیگر اقدامات حوزه معاونت امنیتی و انتظامی استانداری نام برد و تصریح کرد: توجه به زیرساخت های اشتغال و رونق واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل و همچنین استقبال کار آفرینان جدید و سرمایه گذاری های بخش خصوصی از فرصت های ایجاد شده توسط  دولت تدبیر و امید سبب شد تا شاخص های امنیتی استان افزایش پیدا کند.

دبیر شورای تامین استان سیستان و بلوچستان اعطای امان نامه را در برقراری بیشتر امنیت استان موثر دانست و گفت: عناصر و عواملی که به هر دلیلی توسط گروهک های معاند و عناصر خود فروخته فریب خورده و از اقدام خود پشیمان شده باشند می توانند با استفاده از رافت نظام جمهوری اسلامی به آغوش ملت بازگردند.

وی با اشاره به اینکه به افرادی که جذب چنین گروههایی شده باشند بعد از توبه و ابراز پشیمانی امان نامه اعطا می شود،اضافه کرد: معتمدان، ریش سفیدان و علما می توانند این افراد را به شورای تامین معرفی کنند و این شورا به اعتبار معرفی این بزرگان و پس از بررسی های لازم به آنان امان نامه اعطا خواهد کرد.

وی یکی از سیاست های استان در بخش امنیت را برنامه محور بودن در تمام زمینه ها از جمله جرائم اجتماعی سازمان یافته، سرقت، قاچاق کالا و ارز، سوخت و سایر موضوعات امنیتی عنوان کرد و اظهار داشت: شورای تامین در تمام موارد مذکور برنامه های مشخصی را تهیه و سند جامع توسعه امنیت پایدار را برای استان تدوین کرده که اجرای این سند یکی از شاخص های مهم تامین امنیت پایدار در استان است.

میرشکاری در پاسخ به سوال ترور شهید «روح الله عالی» گفت: بررسی های میدانی نشان می دهد این موضوع اقدام تروریستی توسط عناصر افراطی و تکفیری و اقدام ضد امنیت ملی نبوده است. وی ادامه داد: علت شهادت این شهید بزرگوار نیاز به بررسی بیشتری از سوی کارشناسان فنی دستگاههای مربوط دارد .

رییس امنیت ستاد انتخابات استان در خصوص تدابیر امنیتی برای برگزاری انتخابات گفت: اطلس امنیت انتخابات استان با درج همه وقایع مهمی که در طول تاریخ استان از قبل و بعد از انقلاب رخ داده ، تهیه شده است. میرشکاری با بیان اینکه کمیته امنیت انتخابات فعال است و لایه های امنیتی برای انتخابات از مرز تا عمق چیده شده اند ، تصریح کرد: براساس پیش بینی این کمیته ، انتخابات شوراهای شهر و ریاست جمهوری در امنیت کامل با آرامش و مشارکت بالا برگزار خواهد شد. 

معاون امنیتی و انتظامی استاندار با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص مشارکت گسترده مردم در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا گفت: رسانه ها موظفند اطلاع رسانی کافی برای حضور و ترغیب مردم در پای صندوق های رای انجام دهند.

وی از الکترونیکی شدن امنیت در زاهدان و شهرستان های استان خبر داد و گفت: یکی از طرح های امنیت نرم افزاری ،استفاده از مشارکت مردم در این زمینه است و از دستاورد های این طرح می توان به کاهش چشم گیر جرایم اجتماعی اشاره داشت.

میرشکاری با اشاره به پیگیری موضوع آزادی ملوانان دستگیر شده در رابطه با رسیدگی به وضعیت خانواده آنان بیان کرد: مقرر شده خانواده ملوانانی که از این محل خسارت دیدند تحت پوشش کمیته امداد قرار بگیرند و همچنین با تصویب هیئت وزیران به صاحبان لنچ های بدهکار 120 میلیارد ریال وام استمهال و 130 میلیارد ریال نیز وام جدید برای رفع مشکلات داده شود.

میرشکاری ورود و خروج از مرز میلک را تنها با گذرنامه امکان پذیر دانست و ادامه داد: سیستان و بلوچستان شش مرز بین المللی و رسمی دارد که افراد برای سفر ، تحصیلات و تجارت به شرط داشتن گذرنامه اجازه ورود و خروج دارند. وی افزود : برای تسهیل در تردد مرزنشینان میان دو کشور ایران و پاکستان تفاهم نامه صدور برگه راهداری امضا شده است که بر اساس آن مرز نشینان تا شعاع 60کیلومتر می توانند با گذاشتن ضمانتنامه برای مدت 15 روز به خاک ایران یا پاکستان وارد شوند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار