کد خبر: ۴۰۸۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۲ 16 April 2017
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفت: 2 متهم پرونده اختلاس در شهرداری زابل با قید وثیقه 2 میلیارد ریالی آزاد شدند.

حجت الاسلام علی موحدی راد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اسفند سال گذشته یک کارمند شهرداری زابل و یک نفر با شغل آزاد که هر 2 مرد هستند در رابطه با پرونده اختلاس بازداشت شدند.
وی افزود: فردی که شغل آزاد داشته در خیابان افرادی را که دنبال پروانه ساخت و ساز بودند شناسایی و به کارمند شهرداری مورد نظر ارجاع می داد و وی بعد از دریافت وجوهی به صورت غیرقانونی برای این افراد پروانه مورد نظر را صادر و پرونده ها را نیز به منظور از بین بردن سابقه به نحوی معدوم می کرد.
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان تاکید کرد: این کارمند خاطی وجوه دریافتی از این افراد را به حساب شهرداری نریخته و خودش برداشت کرده است.
حجت الاسلام موحدی راد گفت: کارشناسان در حال بررسی پرونده های موجود از سال 92 تا 95 که این 2 نفر پول گرفتند و پروانه ساخت و ساز صادر می کردند اما پول ها را به حساب شهرداری نریختند، هستند.
وی افزود: یکی از مدیران شهرداری زابل نیز در این رابطه احضار شده است.
جانشین دادستان زابل نیز در این رابطه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر شمار متهمان پرونده اختلاس در شهرداری زابل تا روزهای آینده افزوده می شود.
سید عبدالکریم محمدی ایوبی افزود: 2 نفر از متهمان این پرونده بعد از تفهیم اتهام اولیه با قرار تامین از نوع وثیقه آزاد شدند.
وی گفت: مبلغ وثیقه برای این افراد معادل اختلاسشان بوده که در گزارش اولیه دستگاه امنیتی میزان اختلاس 2 میلیارد ریال برآورد شده است.
وی افزود: 2 متهم این پرونده که با قید وثیقه آزاد شدند اقرار صریح نسبت به اتهامات خود دارند اما باید بیشتر بررسی قضایی صورت گیرد.
زابل به عنوان یکی از شهرستان های پنجگانه منطقه سیستان (زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز) در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار