کد خبر: ۴۰۸۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۷ 17 April 2017
مرتضی فرجی گفت: شرایط جوی نشان از داشتن فروردین و اردیبهشت گرمتر از سال گذشته برای مردم استان است.
وی افزود: 13 ایستگاه هواشناسی استان روز گذشته دمای حداکثری بالای 40 درجه را گزارش دادند که نشان از بهاری گرم برای منطقه است.
وی بیان کرد: این ایستگاه های هواشناسی مستقر در زابل، هیرمند، هامون، زهک، میرجاوه، ایرانشهر، دلگان، راسک، نیکشهر، قصرقند، فنوج، کنارک و زرآباد هوای این مناطق را بیش از 40 درجه نشان دادند.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در مجموع 21 ایستگاه هواشناسی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که علاوه بر شهرستانهای یادشده، در زاهدان، نصرت آباد، خاش، سراوان، سوران، مهرستان، چابهار و بزمان فعالیت می کنند.
وی گفت: سال گذشته از ابتدای سال تا 26 فروردین دمای بالای 40 درجه در سیستان و بلوچستان وجود نداشت اما در فروردین امسال تا امروز بارها دمای بیش از 40 درجه در نقاط مختلف استان گزارش شده است.
وی با اشاره به وضعیت دمای استان در روزهای آینده بیان کرد: آسمان نیمه شمالی سیستان و بلوچستان در روزهای یکشنبه و دوشنبه قسمتی ابری است و از روز سه شنبه مجددا شاهد رشد ابر در سطح استان خواهیم بود.
فرجی افزود: فردا /دوشنبه/ در نواحی مرکزی و نیمه جنوبی استان شدت وزش باد افزایش پیدا می کند به طوری که احتمال جریان یافتن گرد و خاک نیز در این مناطق وجود دارد.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: نواحی شرقی دریای عمان در 2 روز آینده مواج پیش بینی می شود.
وی گفت: در شبانه روز گذشته زاهدان با حداقل 16 درجه و راسک مرکز شهرستان سرباز با حداکثر 45 درجه بالای صفر به ترتیب خنکترین و گرمترین نقاط سیستان و بلوچستان بودند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، خاش، ایرانشهر، سراوان، نیکشهر، میرجاوه، قصرقند، فنوج، مهرستان، سیب و سوران، دلگان، سرباز، کنارک و چابهار و 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله طوفان، بارندگی، سیل و مواج شدن دریا را تجربه کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار