کد خبر: ۴۰۸۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۰ 17 April 2017

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: افزون بر 250 دانش آموز و کارکنان فرهنگی برگزیده استان در مرحله قطبی سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم شرکت کردند.

به گزارش ایرنا مریم سرگلزایی در مراسم اجرایی مسابقات قرآن کریم افزود: دانش آموزان شرکت کننده در مسابقات قرآنی از شهرستان های خاش و بخش نوک آباد، سراوان و بخشهای جالق و بم پشت، مهرستان و سیب سوران در سرسرای اجتماعات اردوگاه دره گل تفتان شهرستان خاش با هم به رقابت پرداختند.
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان هدف از برگزاری این دوره از مسابقات را گرایش نوجوانان و جوانان به قرآن کریم و انس جوانان با کلام الهی در جامعه عنوان کرد.
سرگلزایی ادامه داد: قرآن کریم در بر گیرنده عالی ترین معارف الهی در زمینه شناخت خداوند متعال، اسماء و صفات الهی، اسرار توحید، ویژگیهای سفیران و پیامبران الهی، اسرار جهان غیب، سنتهای حاکم بر جوامع بشری، شناخت انسان و فرجام کار او، اخبار غیبی مربوط به گذشتگان و آیندگان است، بنابراین ما وظیفه داریم که تلاوت قرآن کریم، آموزش نماز و انجام دستورات الهی را به کودکان و نوجوانان بیاموزیم.
قنبری رئیس اداره قرآن، نماز و عترت اداره کل آموزش و پرورش استان نیز با اشاره به آمار و ارقام شرکت کنندگان در این مرحله از مسابقات قرآن، به تشریح روند برگزاری مسابقات پرداخت و گفت: فرهنگیان و دانش آموزانی که در مرحله شهرستانی رتبه ممتاز کسب کرده اند امروز در مرحله قطبی به میزبانی آموزش و پرورش شهرستان خاش در 9 رشته به رقابت پرداختند.
مهین شیرزایی معاون متوسطه آموزش و پرورش شهرستان خاش نیز گفت: نزدیکی با قرآن کریم و عمل کردن به دستورات آن سبب رشد و تکامل انسان می شود.
به گزارش ایرنا پس از جمع بندی و برگزاری مسابقات از مدیریت آموزش و پرورش شهرستان خاش، معاونان و همکاران شاخه معاونت پرورشی که تمهیدات لازم را برای اجرای مطلوب مسابقات معمول داشته اند تقدیر و تجلیل بعمل آمد.
شهرستان 174هزار نفری و مرزی خاش در 185کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار