کد خبر: ۴۱۰۴۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱ 19 April 2017

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بابیان اینکه فاز اول طرح توسعه بندر شهیدبهشتی چابهار آماده بهره برداری است گفت: چابهار کوتاه ترین و باصرفه ترین مسیر در ترانزیت و ترانشیپ کالا در منطقه است.

بهروز آقایی در گفت وگو باخبرنگار ایسنا با اشاره به مزیت های ترانشیپی بندر چابهار اظهار داشت: پتانسیل های ترانشیپی مجتمع بندری چابهار نسبت به بنادر جبل علی درکشور امارات ،صحار در عمان و شهید رجایی در ایران بسیار کوتاه تر و کم هزینه تر است.

وی افزود: از نظر ترانشیپ چابهار 438مایل دریایی نزدیک تر از بندر صحار عمان است به همین جهت جبل علی و صحار جزو بنادر اولویت دار ما در ترانشیپ کالا هستند.

به گفته آقایی بنادر چابهار،گوادر و صحار نقش اصلی تجارت دریایی را در آینده نزدیک به عهده دارند چراکه خارج از خلیج فارس هستند.

مدیرکل بنادر سیستان وبلوچستان بااشاره به سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری در بندر چابهار اظهار داشت: طرح نوسعه مجتمع بندری شهید یهشتی یکی از بزرگترین پروژه های زیرساختی کشور در100سال اخیر است.

وی با تشریح سرمایه گذاری های زیر ساختی در بندر شهیدبهشتی تصریح کرد: در طرح توسعه این بندر بیش از 15میلیون مترمکعب لایروبی به ارزش 150میلیون دلار صورت گرفته است.

آقایی افزود: بیش از 50میلیارد تومان نیز صرف احداث 6موج شکن به طول 1600متر شده است.

مدیرکل بنادر سیستان وبلوچستان بابیان اینکه اولین محموله تجهیزات تخلیه وبارگیری چندماه پیش از راه بندروستوک آلمان به چابهار منتقل شد بیان کرد: تمام تجهیزات تخلیه وبارگیری مجتمع بندری شهیدبهشتی ظرف یک سال آینده به چابهار منتقل می شود و این درحالی است هم اکنون 9دستگاه جرثقیل خریداری شده از آلمان به ارزش20میلیون یورو آماده بهره برداری است.

وی بااشاره به ساخت بزرگترین ترمینال مسافری کشور در بندر شهید کلانتری چابهار خاطرنشان کرد: این ترمینال بامساحت 4هزارمترمربع، ظرفیت جابجایی 600مسافر ورودی و خروجی به بندر را دارد.

آقایی ادامه داد: درطول4ماه از افتتاح این ترمینال باجابجایی مسافران خط مستقیم دریایی چابهار-مسقط مبلغی به ارزش بیش از6هزاربشکه نفت درآمد داشته است.

مدیرکل بنادر درپایان تاکید کرد: چابهار پتانسیل بالایی در گردشگری دریایی دارد که امیدواریم با توسعه سفرهای دریایی یه مسقط وراه اندازی خط مستقیم چابهار-گوادر-کراچی درآمدزایی خوبی درسال96،سال مقصد گردشگری سیستان وبلوچستان ایجاد شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار