رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زابل واقع در شمال سیستان و بلوچستان گفت: کنگره ملی شعر سیستان پس از چهار سال وقفه نهم اردیبهشت سالجاری با حضور شاعران کشورهای پاکستان، افغانستان، تاجیکستان و ایران در این شهرستان به مدت 2 روز برگزار می شود.
کد خبر: ۴۱۰۴۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴ 19 April 2017
عباسعلی باقری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کنگره ملی شعر سیستان در آیینه شاعران با موضوع تاریخ، تمدن، فرهنگ و پیشینه نامداران سیستان از جمله یعقوب لیث، فرخی سیستانی، ابوحاتم سجستانی و ابوسعید سیستانی برگزار می شود.
وی افزود: کنگره ملی شعر سیستان به منظور شناخت و معرفی استعدادها، ظرفیت ها، تعامل فرهنگی و ادبی منطقه سیستان در ابعاد مختلف برگزار می شود.
وی بیان کرد: این کنگره فرصتی برای شاعران و ادیبان استان سیستان و بلوچستان فراهم کرده تا بتوانند با شعر امروز و معاصر کشور تعامل برقرار کنند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زابل تاکید کرد: کنگره ملی شعر سیستان با محفل شعر و یعقوب خوانی نهم اردیبهشت در شهرستان زابل افتتاح و پس از 2 روز برگزاری در سایت جهانی شهرسوخته به کار خود پایان می دهد.
باقری اظهار داشت: افراد شرکت کننده در این کنگره از سایت جهانی شهرسوخته، سایت کوه خواجه، منطقه تاریخی حوض دار نیز بازدید می کنند.
وی از همکاری تمام ادارات فرهنگی به ویژه معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه زابل و امام جمعه این شهرستان تقدیر کرد.
زابل در 205 کیلومتری شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در همسایگی کشور افغانستان واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار