کد خبر: ۴۱۱۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۸ 22 April 2017
به گزارش ایسنا، رضا صالحی امیری که با همراهی محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی شامگاه جمعه (اول اردیبهشت ماه) در پردیس چارسو حاضر شده بود، از زحمات دست اندکاران جشنواره جهانی فجر که در برپایی این جشن با شکوه نقش داشتند، تشکر کرد و گفت: طی سفرهای مختلفی که به کشورهای مختلف داشته‌ام اساسا یکی از شاخصه‌های فرهنگ ایرانی را سینمای ایران تعریف می‌کنند که این یکی از افتخارات ما است.

او ادامه داد: سینمای ایران در مرحله‌ای است که می‌تواند حضور موثرتری در بازارهای جهانی داشته باشد. به همین دلیل ما باید کمک کنیم به اقتصاد سینما تا سینمای ایران بیش از این از مرزها عبور کند.
وزیر ارشاد در پاسخ به اینکه آیا پرونده پزشکی عباس کیارستمی را پیگیری می‌کند، گفت:  وزیر بهداشت نسبت به این پرونده شخصا پیگیری می‌کنند و حساسیت‌های لازم را دارند و می‌توانیم به مردم قول بدهیم که در این خصوص حقی تضییع نخواهد شد. من از وزیر بهداشت می‌خواهم که گزارش رسمی را به ملت بدهد و در چند روز آینده قطعا این درخواست را رسما انجام خواهم داد.

صالحی امیری در پاسخ به اینکه اخیرا وزیر بهداشت خودش را در مقام سوال کننده در این پرونده قرار داده است، توضیح داد: مرجع رسمی رسیدگی به این پرونده شخص وزیر بهداشت است و من درود می‌فرستم به روح عباس کیارستمی و آرزوی غفران دارم برای ایشان، اما به عنوان وزیر ارشاد این قول را به اصحاب رسانه و مطبوعات می‌دهم که حتما توسط مراجع رسمی این موضوع پیگیری اش ادامه خواهد یافت.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو که در مورد مسائل مختلف سینما مورد پرسش قرار گرفت، به اهالی رسانه قول داد که در مورد سینما در فرصت دیگری به اتفاق حیدریان گزارش مبسوطی خواهد داد.

صالحی امیری افزود: بدانید در حوزه سینما اتفاقات مهمی شکل گرفته است. امروز که با شما صحبت می کنیم تقریبا از ۹۲ فیلم به ۱۶۰ فیلم بلند و بیش از ۲۴۰۰ فیلم کوتاه و همچنین تماشاگران سینما از هشت میلیون به ۲۵ میلیون نفر رسیده اند.

او فروش سینماها را از ۳۳ میلیارد به ۱۷۰ میلیارد تومان دانست و ادامه داد: همه‌ اینها پیام‌های روشنی است که سینمای ما در یک جهش و سیر تکامل قرار گرفته است.

وزیر ارشاد همچنین از واگذاری صندوق هنر به روسای خانه سینما، خانه تئاتر و موسیقی خبر داد و گفت: روسای سه‌گانه خانه‌های موسیقی، سینما و تئاتر به عنوان اعضای هیات مدیره صندوق هنر معرفی شدند و از این پس مدیرعامل های اصناف، صاحبان صندوق هستند و وظیفه دولت این است که کمک کند. ما در سال ۱۳۹۵، ۵۰ میلیارد به صندوق کمک کرده‌ایم که امسال این رقم افزایش خواهد یافت.

وی تاکید کرد نکته مهم این است که صندوق توسط خود جامعه هنری اداره خواهد شد.

صالحی امیری درباره آخرین وضعیت بدهی وزارت ارشاد به سازمان تامین اجتماعی که اهالی هنر را دچار مشکل کرده بود، گفت: این مشکل حل شد، با کمک سازمان برنامه و بودجه ۴۰ میلیارد تومان بدهی به تامین اجتماعی ظرف چند روز آینده پرداخت خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار